کد خبر : 4285

فرمول یک/ زخم کهنه دعوای اکون و ورشتپن

فرمول یک/ زخم کهنه دعوای اکون و ورشتپن

نبرد دراماتیک و جنجالی مکس ورشتپن و استبان اکون در گرندپری برزیل 2018 چیز جدیدی نبود. اگر بخواهیم ریشه آن را بدانیم باید به مسابقات فرمول ۳ در سال ۲۰۱۴ برگردیم …

به گزارش خودروتک، اکون بعد از مسابقه برزیل 2018 گفت: در گذشته هم با مکس رقابت داشته ام. این رقابت به سال ها قبل باز می گردد. او همیشه اینطوری بوده است …

استبان، پُر بی راه نمی گوید. ریشه این مشکلات به نبرد این دو در مسابقات فرمول 3 اروپا سال 2014 باز می گردد.

و اما شروع رقابت …

مسابقه سوم فرمول 3 اروپا 2014؛ گرندپری سیلوراستون : 

سیلوراستون در سال 2014 میزبان اولین مسابقه بود و نقش کلیدی داشت، چراکه برای اولین بار رقابت استبان و مکس را نمایان کرد و همه آن را فهمیدند. اکون در آن آخر هفته، دومین برد را کسب کرده بود. در مسابقه سوم و پایانی آن آخر هفته نیز مجددا جلوی مکس بود اما در ورود به پیچ Loop ناگهان از وی عبور کرد.

مکس ورشتپن و استبان اکون - بریتانیا 2014

مکس ورشتپن و استبان اکون – بریتانیا 2014

قسمت دوم رقابت : سه گانه مکس در مسابقه های 13، 14 و 15 در گرندپری اسپا : 

آخر هفته اسپا 2014، یکی از بهترین لحظات مکس در فصل بود. ورشتپن هر سه مسابقه را برد و در هر سه مسابقه از اکون سبقت گرفت. در مسابقه ۱۳، راننده هلندی در رتبه سوم بود. بعد از عبور از اوروژ، وی از اکون و آنتونیو فوکو عبور کرد و پیشتاز شد. در مسابقه ۱۴، اکون از ورشتپن سبقت گرفت و دوم شد اما مکس در ورود به Les Combes مجددا از او عبور کرد.

در اواخر همین مسابقه اکون مجددا با استفاده از سوییچ بک قصد سبقت داشت اما مکس او را بست و برنده مسابقه شد. در مسابقه ۱۵، ورشتپن مجددا در ورود به Les Combes از استبان سبقت گرفت. در این مسابقه زیبا چهار نفر برای پیروزی می جنگیدند‌. اما این پایان کار نبود و در دور چهارم بازهم در ورود به Les Combes این بار اکون از ورشتپن سبقت گرفت اما مکس بلافاصله از خارج پیچ ۷ سبقت را پس گرفت.

مکس ورشتپن و استبان اکون -گرندپری اسپا 2014

مکس ورشتپن و استبان اکون -گرندپری اسپا 2014

قسمت سوم رقابت : اکون آن چیزی که مال خودش بود را در مسکو پس گرفت

بعد از آخر هفته مقتدارنه نوریسینگ، این بار نوبت اکون بود که نسخه خود را برای مکس تجویز کند! بعد از سیفتی کار دیرهنگام، فقط یک دور تا پایان مانده بود! در دور یکی مانده به آخر ورشتپن پیشتاز شد. اکون کمربند های خود را محکم بست و با عبور از مکس پیشتاز و برنده مسابقه شد.

استبان اکون - گرندپری مسکو 2014

استبان اکون – گرندپری مسکو 2014

قسمت چهارم رقابت : مسابقه ۲۲ و برخورد در پیچ اول گرندپری اتریش :

برخورد ها از اینجا شروع شد. اکون از پول پوزیشن شروع کرد و ورشتپن دوم شد. اکون به وسیله ورشتپن در پیچ اول دچار اسپین شد. ماشین فن آمرزفورت در کرب پیچ گیر افتاده بود و به ناچار به کناره ماشین اکون برخورد کرد. در پایان این مسابقه، مکس چهارم شد و اکون امتیازی نگرفت.

با این حال در باقی فصل اکون بر ورشتپن چیره شد و در پایان فصل با اختلاف ۵۷ امتیاز نسبت به تام بلومکویست قهرمان شد و مکس ورشتپن هم با ۹ امتیاز کمتر سوم شد. هرچند جالب است بدانید مکس از همه پیروزی بیشتری به دست آورده بود.

مکس ورشتپن و استبان اکون - برزیل 2018

مکس ورشتپن و استبان اکون – برزیل 2018

این داستان ادامه دارد …

چهار سال گذشت و خشم همچنان در این رقابت وجود دارد. شبیه اتفاقی که در اتریش 2014 اتفاق افتاد، این بار در اینترلاگوس اتفاق افتاد. سناریویی تکراری، یکی در داخل دیگری است و در نهایت هردو اسپین! ولی این بار اکون مردی بود که در دومین پیچ سنا s در داخل بود. بازنده اصلی ورشتپن بود چراکه پیروزی در مشت او بود اما اکون یک دور عقب تر.

قسمت بعدی: نبرد برای قهرمانی ؟!

آیا استبان را در فصل ۲۰۲۰ در مرسدس می بینیم؟! صد البته. تنها معجزه والتری بوتاس و قهرمانی او مانع این اتفاق می شود. اگر هوندا موتور محبوب خود را تولید کند، شاهد رقابت این دو برای پیروزی و قهرمانی خواهیم بود.

منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها