کد خبر : 41040

انگلستان برای برگزاری گرندپری سیلورستون همه کار می کند

انگلستان برای برگزاری گرندپری سیلورستون همه کار می کند

هم اکنون تعداد زیادی از رویدادهای ورزشی که برای برگزاری در تابستان برنامه‌ریزی شده بودند، لغو شده‌اند، از جمله رقابت‌های قهرمانی تنیس ویمبلدون که قرار بود تنها یک هفته قبل از گرندپری بریتانیا برگزار شود.

به گزارش خودروتک به نقل از ورزش سه، مسئولین پیست سیلوراستون اعلام آمادگی کرده‌اند که در سال 2020 در راستای کمک به برگزاری رقابت‌های قهرمانی فرمول یک در شرایط نامعمول فعلی، چندین مسابقه‌ی فرمول یک را در این پیست برگزار کنند، حتی مسابقاتی در خلاف جهتِ ساعت‌گرد پیست!

همچنان که شیوع ویروس COVID-19 ورزش جهان را هر روز بیش از پیش تحت تاثیر قرار می‌دهد، روسای فرمول یک در حال بررسی و تجدید نظر در تقویم فعلی مسابقات این فصل که تا اینجا هشت مسابقه‌ی ابتدایی خود را از دست داده، هستند.

 

 

سیلوراستون اعلام کرده که تا پایان آپریل وقت دارد تصمیم بگیرد که آیا گرندپری بریتانیا را طبق تقویم در تاریخ 19 جولای برگزار خواهد کرد یا خیر.

مسئولین فرمول یک چندین سناریو برای جان بخشیدن به تقویم مسابقات در فصل 2020 هنگامی که بالاخره شرایط برای برگزاری مسابقات مهیا شود، در نظر دارند؛ از جمله افزودن زمان به این فصل و ادامه‌ی آن تا سال 2021، همچنین ایده‌ی برگزاری چندین مسابقه در یک پیست هم پیشنهاد شده است.

مدیرعامل پیست سیلوراستون استوارت پرینگل گفته این پیست قصد دارد از هیچ تلاشی برای کمک به فرمول یک فروگذار نکند، از جمله میزبانی از بیش از یک مسابقه.

پرینگل در مصاحبه با رسانه‌ها گفته: "تنها کار من این بوده که به فرمول یک بگویم ما قصد داریم تا با آنها به هر صورت و شکل و مدل و از هر راهی که آنها صلاح دیده و بهترین کمک به برگزاری رقابت‌های قهرمانی بدانند، همکاری کنیم.

اکثریت تیم‌های فرمول یک در مسافت اندکی از این پیست مستقر هستند (مقر هفت تیم از ده تیم حاضر در فرمول یک در بریتانیا واقع شده است)، لذا عملا میزبانی از چندین مسابقه کار ساده‌ای خواهد بود.

ما زیرساخت‌های ثابتی داریم و کارکنان اکثرا می‌توانند در پایان روز به خانه‌های خود رفته و در تخت خود بخوابند.

اگر از این طریق بتوانیم کمک کنیم بسیار مایه‌ی خرسندی من خواهد بود. هر کاری که از ما بخواهند انجام خواهیم داد."

 

 

در پاسخ به این سوال که آیا احتمال برگزاری دومین مسابقه در مسیر 891/5 کیلومتری پیست به صورت پادساعت‌گرد و خلاف جهت اصلی در نظر گرفته شده است؟ پرینگل پاسخ داده با وجودی که پیست سیلوراستون در حال حاضر مجوز چنین کاری را ندارد، اما نمی‌توان این احتمال را حذف کرد.

او گفته: " این فکر چندان احمقانه‌ای نیست. ما مجوز برگزاری مسابقه در مسیر عکس را نداریم، اما در زمانه‌ی غیرمعمولی به سر می‌بریم و فکر می‌کنم که به فراخور موقعیت تصمیمات غیرمعمولی نیز گرفته می‌شوند.

هیچ گزینه هنوز حذف نشده است اما باید ببینیم اوضاع در چهار هفته‌ی آینده به چه شکل خواهد بود.

این برای فرمول یک دشوار است، آنها تنها به وقایعی که در بریتانیا اتفاق می‌افتد چشم ندوخته‌اند، آنها چشم به اتفاقات سراسر جهان دارند و اینکه چطور قرار است سفرهای خود را ترتیب بدهند.

این شاید سوال چندان دور از ذهنی هم نباشد."

 

 

هم اکنون تعداد زیادی از رویدادهای ورزشی که برای برگزاری در تابستان برنامه‌ریزی شده بودند، لغو شده‌اند، از جمله رقابت‌های قهرمانی تنیس ویمبلدون که قرار بود تنها یک هفته قبل از گرندپری بریتانیا برگزار شود.

پرینگل توضیح داده که سیلوراستون فرصت بیشتری برای تصمیم‌گیری داشته، به این معنا که توانسته قبل از اعلام تصمیم به برگزاری مسابقه موقعیت را به خوبی ارزیابی کند.

او گفته: "سیلوراستون تنها یک مسابقه از سری مسابقات رقابت‌های قهرمانی جهان است و همکاران ما در فرمول یک سخت در تلاشند تا یک فصل کامل را جفت و جور کنند که البته ممکن است بسیار دیرتر آغاز شود.

چند تایی لغو و تعویق مسابقه داشته‌ایم، پس آنها در تلاشند تا تقویم مسابقات را از نو کنار هم بچینند و ما تنها یک رویداد از این تقویم هستیم.

این مهم است که فرمول یک تلاش کند و یک فصل را برگزار کند، ما هم می‌توانیم که زمانی را که برای انجام این کار نیاز دارند به آنها بدهیم.

ما یک مجموعه‌ی ثابت هستیم و زیرساخت‌ها و تاسیسات ثابت داریم. همچنین از تیم بسیار باتجربه‌ای بهره می‌بریم که به کارشان بسیار واردند.

با توجه به این شرایط ما می‌توانیم ماه آپریل را برای گرفتن این تصمیم اختصاص دهیم که امیدوارم برای فرمول یک هم کافی باشد تا برنامه‌ی خود را ترتیب دهند."

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها