کد خبر : 40921

پیشنهاد احمقانه مدیر تیم ردبول برای کرونایی کردن رانندگان!

پیشنهاد احمقانه مدیر تیم ردبول برای کرونایی کردن رانندگان!

این پیشنهاد حیرت‌آور در حالی مطرح شد که تعداد قربانیان این بیماری در سراسر اروپا به شدت در حال افزایش است.

به گزارش خودروتک به نقل از ورزش سه، مشاور تیم فرمول یک ردبول ریسینگ، هلموت مارکو قصد داشت که کمپ کرونا تشکیل داده و به عمد راننده‌های تیم ردبول را به ویروس COVID-19 آلوده کند.

ایده‌ی بکر هلموت مارکو این بود که مکس ورستپن و الکس آلبون راننده‌های تیم اصلی ردبول و پیر گسلی و دنیل کیویات، راننده‌های تیم دوم ردبول یعنی آلفا تائوری به همراه چند تن از راننده‌های رزرو در معرض این ویروس قرار بگیرند.

مارکو که به رک‌گویی و صراحت بیان شهره است و با مالک میلیاردر ردبول ریسینگ دیترش متشتز دوستی صمیمانه‌ای دارد و مشاور مورد اطمینان او در موارد مربوط به موتور اسپورت محسوب می‌شود.

مارکو بر این باور بود که وقتی همه‌ی راننده‌ها مبتلا به کرونا شوند، در آینده همگی نسبت به این ویروس ایمن خواهند شد.

 

 

او گفته: "ما چهار راننده‌ی فرمول یک و هشت یا ده راننده‌ در رده‌ی جونیور داریم. ایده این بود که کمپی برپا کنیم تا در این زمان مرده‌ای که داریم از این موضوع هم روانی و هم جسمی عبور کنیم.

و خب زمان ایده‌آلی می‌شد برای اینکه دچار این بیماری شوند. اینها همگی مردان جوان نیرومندی هستند که از سلامت خوبی برخوردارند.

در آن صورت آنها برای هر زمانی که مسابقات آغاز ‌شود آماده می‌شدند و می‌توانستیم برای چیزی که احتمالا یک رقابت بسیار سخت بر سر قهرمانی خواهد بود، آماده باشیم."

 

استقبال خوبی نشد!

این پیشنهاد حیرت‌آور در حالی مطرح شد که تعداد قربانیان این بیماری در سراسر اروپا به شدت در حال افزایش است.

تعجب‌آور نبود که پیشنهاد هلموت مارکو از سوی ردبول ریسینگ نه تنها مورد استقبال قرار نگرفت که درجا ایده‌ی جنون‌آمیز عامدانه بیمار کردن راننده‌ها از سوی این تیم رد شد.

مارکو می‌گوید: "بگذارید این طور بگویم، استقبال خوبی از این ایده نشد."

به جای ایده‌ی آلوده کردن راننده‌ها به ویروسِ هلموت مارکو، رانندگان ردبول در خانه‌های خود در موناکو باقی ماندند.

 

 

از آنجایی که فرمول یک اعلام کرده همچنان خواهان برگزاری این فصل از رقابت‌ها با 15 الی 18 مسابقه است، مکس ورستپن پسر طلایی ردبول از زمان خود برای شرکت در مسابقات مجازی فرمول یک استفاده می‌کند تا همچنان روی فرم باقی بماند.

 

مارکو می‌گوید: "مکس در شبیه‌سازی مسابقات شرکت می‌کند و گاهی در چندین مسابقه در طول یک روز رقابت می‌کند. به نظرم بیشتر از یک فصل واقعی مسابقه می‌دهد!

همچنین آنها همگی مربی خود را دارند که برای تمرین‌های فیتنس و بدنسازی در کنارشان است. در حال حاضر این برای تمرین ایده‌آل است.

اگر قرار باشد فصلی با 15 الی 18 مسابقه داشته باشیم، کار بسیار بسیار سخت خواهد بود.

هیچ امکانی برای بهبود بخشیدن به آمادگی جسمانی در طول فصل وجود ندارد، پس در واقع الان بهترین وقت برای پرداختن به این موضوع است."

 

 

هلموت مارکوی 76 ساله ادعا می‌کند که خودش پیشتر به این ویروس آلوده شده است. مارکو می‌گوید: "من فکر می‌کردم که دچار یک سرماخوردگی شدید شده‌ام اما علائمم با کرونا مشابه بود. هیچوقت به این شدت بیمار نشده بودم."

البته مارکو هرگز برای کرونا تست نداد، چون تعداد محدودی کیت برای تست کردن در اتریش، محل زندگی او وجود داشت و مشخص نیست که آیا او واقعا مبتلا به کرونا شده بود یا مانند بسیاری دیگر یک سرماخوردگی سخت را از سر گذرانده و به حساب کرونا نوشته است.

 

در این میان شرکت ردبول ریسینگ که در انگلستان واقع شده است، تجهیزات پیشگیری شخصی خود را به سازمان سلامت ملی انگلیس اهدا کرده است.

این تیم در همراهی با پروژه‌ی "پیت‌لین" که با همکاری دیگر تیم‌های فرمول یک برای فراهم آوردن تجهیزات مورد نیاز پزشکی استارت خورده، تعداد زیادی ماسک، دستکش و پیشبندهای پزشکی را به سازمان سلامت ملی انگلستان اهدا کرده است. تیم‌های فرمول یک همچنین در چهارچوب پروژه‌ی "پیت‌لین" آزمایشگاه‌ها و کارخانه‌های خود را به تولید دستگاه‌های پزشکی از جمله ونتیلاتور که در حال حاضر بسیار مورد نیاز کادر درمان و بیماران مبتلا به کروناست، اختصاص داده‌اند. در هفته‌ی گذشته تیم فراری نیز چندین دستگاه آمبولانس پیشرفته و مجهز را به بیمارستان‌های ایتالیا هدیه داد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها