کد خبر : 40873

تیم فرمول یک مرسدس دستگاه تنفسی برای بیماران کرونایی ساخت

تیم فرمول یک مرسدس دستگاه تنفسی برای بیماران کرونایی  ساخت

دستگاهی که مهندسان مرسدس بنز به تکنولوژی آن دست یافته اند، CPAP نام دارد که در واقع می تواند فشار هوای مثبت را به شکل مستمر تامین نماید. براساس تجربه پزشکان ایتالیایی، 50 درصد از افراد دارای عفونت ریه که از CPAP استفاده کرده اند، نیازی به استفاده از دستگاه پیچیده تر و گران قیمت تر کمک مکانیک تنفسی (ونتیلیتور) پیدا نکرده اند.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجیاتو ، در پی تعلیق مسابقات فرمولاوان، هفت تیم برجسته از میان تیم های فعال در این مسابقات دست به دست یکدیگر داده اند تا از دانش و توان مهندسی و ساخت بالای خود در راستای توسعه سیستم های پزشکی مورد نیاز اقدام نمایند.

در اولین اقدام تیم فرمول یک مرسدس بنز که در فصل های اخیر موفق به کسب تمامی عناوین قهرمانی شده توانسته در کمتر از یک صد ساعت و با استفاده از روش مهندسی معکوس، یکی از دستگاه های کمک تنفسی رو باز طراحی کند.

این اقدام در راستای کاهش قیمت تمام شده و افزایش تیراژ تولید این دستگاه ها انجام شده است چرا که نیاز پزشکی بسیار زیادی به این دستگاه ها در تمامی کشورهای جهان وجود دارد و تولید انبوه و بهینه سازی دستگاه های کمک تنفسی می تواند اقدام بسیار مهمی در شرایط حساس فعلی قلمداد شود.

 

 

دستگاه کمک تنفسی

 

 

از این رو ساخت 30 هزار دستگاه کمک تنفسی CPAP در برنامه مهندسان فرمول یک قرار دارد و امید است که تولید سریع این وسایل باعث رفع نیاز بیمارستان های انگلستان و سایر کشورهای در معرض شیوع کرونا شود.

از سوی دیگر توسعه این دستگاه کمک تنفسی امکان بستری شدن بیماران بدحال در خانه ها را نیز فراهم می آورد که به معنای نیاز کمتر به اشغال شدن تخت های ضروری بیمارستانی در شرایط فعلی خواهد بود.

گفتنی است که تیم های فرمول یک به ساخت و توسعه فوق سریع قطعات فنی شهرت دارند و به طور معمول به دلیل فشار شدید مسابقات اتومبیل رانی ناچارند تا قطعات تازه فنی را در ظرف مدت بسیار کوتاهی توسعه داده و مورد آزمایش قرار دهند، طبیعتا این ویژگی می تواند در وضعیت شیوع جهانی بیماری کرونا به کمک کادر درمان بیاید و جان بسیاری افراد را نجات دهد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها