کد خبر : 39943

لغو گسترده مسابقات فرمول یک به دلیل شیوع ویروس کرونا

لغو گسترده مسابقات فرمول یک به دلیل شیوع ویروس کرونا

پس از لغو گرندپری استرالیا در آخرین لحظات، اکنون فرمول یک در بیانیه‌ای اعلام کرده که گرندپری‌های بحرین و ویتنام که دومین و سومین گرندپری‌ها در تقویم مسابقات فرمول یک بودند نیز لغو شده‌اند. در این بیانیه آمده است:

به گزارش خودروتک به نقل از ورزش سه ، فرمول یک و فیا انتظار دارند که رقابت‌های قهرمانی را در اروپا و در پایان ماه می آغاز کنند اما با توجه به افزایش سریع تعداد مبتلایان به COVID-19 (کرونا) در اروپا در روزهای اخیر، این امر به صورت مرتب بررسی خواهد شد.

رییس و مدیرعامل فرمول یک، چیس کری گفته: "وضعیت جهانی در رابطه با ویروس COVID-19 بسیار متغیر است و پیشبینی اوضاع بسیار دشوار است. درست این است که ما زمانی را صرف بررسی موقعیت کرده و تصمیم صحیح را اتخاذ کنیم.

ما این تصمیم را با همراهی فیا و سرمایه‌گذارانمان می‌گیریم تا امنیت تمام افراد دست‌اندرکار فرمول یک و طرفدارانمان را تضمین کنیم."

 

پس از لغو گرندپری استرالیا تمام راننده‌ها در پست‌هایی جداگانه در صفحات مجازی خود از این تصمیم حمایت کردند و متفق‌القول نوشتند که حفظ سلامت در این شرایط مهم‌تر از هر چیزی است.

به این ترتیب به نظر می‌رسد نه تنها چهار گرندپری ابتدایی فصل؛ استرالیا، بحرین، ویتنام و چین لغو شده‌اند، که گرندپری‌های هلند و اسپانیا نیز برگزار نخواهند شد. گرندپری موناکو طبق تقویم باید در تاریخ 24 می برگذار شود. مشخص نیست که با توجه به شرایط کنترل کرونا در سراسر جهان، گرندپری موناکو امکان برگزاری داشته باشد یا خیر. بسیاری گرندپری آذربایجان در تاریخ 7 جون را مناسب‌ترین زمان برای استارت فصل 2020 فرمول یک می‌دانند.

فصلی که با 22 مسابقه قرار بود یکی از شلوغ‌ترین فصل‌های تاریخ فرمول یک باشد اکنون با شیوع کرونا و لغو مسابقاتش یکی پس از دیگری ممکن است حتی به کلی برگزار نشده و به سال 2021 موکول شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها