کد خبر : 3798

ویتنام در تقویم 2020 فرمول یک قرار گرفت

ویتنام در تقویم 2020 فرمول یک قرار گرفت

آوریل سال 2020 شهر هانوی -پایتخت ویتنام- برای اولین مرتبه میزبان رقابت‌های فرمول یک خواهد بود.

به گزارش خودروتک، پس از تاسیس اولین شرکت خودروسازی حالا نوبت به میزبانی رقابت‌های فرمول یک رسیده است تا بار دیگر ویتنام به صدر اخبار خودرویی دنیا بیاید.

براساس برنامه فرمول یک برای گسترش جذابیت این ورزش در سرتاسر قاره آسیا، حالا ویتنام در کنار کشورهای چین، ژاپن، کره سنگاپور، امارات متحده عربی، هند، کره جنوبی و بحرین گزینه‌ای دیگر از قاره کهن خواهد بود که افتخار میزبانی این رقابت‌ها را پیدا می‌کند.

گرندپری ویتنام در دل شهر هانوی برگزار می‌شود. این پیست خیابانی به طول 5565 متر با الهام از پیست‌های مشهور دنیا شکل گرفته است و شامل 22 پیچ می‌شود. به عنوان مثال پیچ‌های 1 و 2 براساس مسیر آغازین پیست فرمول یک نوربورگ‌رینگ، پیچ‌های 12 تا 15 براساس پیست خیابانی موناکو و پیچ‌های 16 تا 19 براساس پیست سوزوکا در ژاپن ساخته شده‌اند.

ویژگی دیگر پیست 3 مسیر بلند مستقیم است. که در بلندترین آن‌ها به طول 1.5 کیلومتر امکان دست‌یابی به سرعت 335 کیلومتر برساعت فراهم می‌شود.

چیس کری (Chase Carey) رییس و مدیر اجرایی رقابت‌های فرمول یک ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب هانوی عنوان کرد که برنامه انتخاب میزبان‌های جدید از سال 2017 آغاز شده و ویتنام با قابلیت‌هایی که دارد انتخابی ایده‌آل است.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها