کد خبر : 3610

فرمول یک/ آلن پروست: هملیتون به وضوح از فتل بهتر بود

فرمول یک/ آلن پروست: هملیتون به وضوح از فتل بهتر بود

الن پروست معتقد است که هیچ کس توانایی این را نداشت که لوئیس همیلتون را در جدال برای به دست آوردن قهرمانی فرمول یک 2018 شکست دهد.

به گزارش خودروتک، قهرمان چهار دوره رقابت ها معتقد است که راننده بریتانیایی، و هم چنین تیم مرسدس در فصل گذشته بسیار عالی کار کردند. پروفسور هم چنین می گوید که فتل اشتباهات زیادی را مرتکب شده است، به خصوص در نیمه دوم فصل کنونی. او هم چنین اذعان کرد که همیلتون یکی از بهترین های تاریخ فرمول یک است و او را با خود و آیرتون سنا بزرگ در یک رده قرار داد.

پروست گفت: نمی توانید نسل ها را با هم مقایسه کنید. سنا و من بهترین های نسل خود بودیم. حالا فقط می شود گفت لوئیس یکی از بهترین های عصر خودش است، البته اگر نگوییم که بهترین است.

سباستین هم فصل خوبی داشت، نه آنقدر خوب که ترکیب لوئیس و مرسدس را شکست دهد. در زمان های بدی مرتکب اشتباه شد، مثل باکو و هوکنهایم، وگرنه الان با 30 امتیاز جلوتر بود و فشار کمتری حس می کرد.

لوئیس امسال از نظر روانی از سب خیلی قوی تر بود. واقعا بالغ بود. تحت هر شرایطی شکست دادنش غیرممکن بود.

آلن پراست

پروست هم چنین بیان کرد که قهرمانان چند دوره رقابت ها از نظر روانی با دیگر راننده های پیست متفاوت هستند: قهرمانان چندین دوره مشخصا کاری را متفاوت با بقیه انجام می دهند، تفاوتی که در لوئیس می بینم این است که چگونه سعی می کند تا خودش را راننده ای بهتر از این کند. احتمالا بهترین فصلش بوده و او بهتر هم می شود.

حتی اگر ماشینش هم خیلی خوب نباشد، دومی یا سومی را می گیرد، و اگر لازم باشد تا در تعیین خط کار خاصی بکند از پسش بر می آید، درست مثل سنگاپور.

تیمش هم در سبک زندگی همیلتون به او کمک می کند، که به او اعتماد به نفس و قدرت بالایی می دهد که برایش خیلی مهم است.

منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها