کد خبر : 32472

حذف تولید کربن از مسابقات فرمول یک تا سال 2030

حذف تولید کربن از مسابقات فرمول یک تا سال 2030

مسئولان برگزاری مسابقات فرمول ۱ اعلام کردند که این سازمان برنامه دارد تا سال ۲۰۳۰ بساط تولید کربن را در این مسابقات برچیند.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا ، شاید برایتان تعجب آور نباشد که بدانید همواره در مسابقات جهانی فرمول ۱ مقادیر زیادی CO۲ توسط رانندگان، تیم‌ها، خودروها و زیرساخت‌ها در بیش از ۲۰ کشور جهان تولید می‌شود. اما سازمان برگزاری این مسابقات امروز متعهد شد تا سال ۲۰۳۰ این مسابقات را از آلاندگی پاک کند.

آمار نشان می‌دهد که تنها در مسابقات برگزار شده فرمول ۱ در سال ۲۰۱۹ در مجموع ۲۵۶ هزار و ۵۵۱ تن کربن تولید شده است. جالب اینجاست مقدار کربن تولید شده در تمرین و مسابقه فقط ۰.۷ درصد از کل این آلایندگی را شامل می‌شود و بیش از ۷۱ درصد آن بر اثر حمل و نقل خودروها و وسایل و پرسنل تولید می‌شود.

اکنون برنامه اعلام شده با هدف برنامه‌ریزی برای گذار به لجستیک و کارایی فوق‌العاده کارآمد و پاک کردن کامل ردپای کربن برنامه‌ریزی شده است. قرار است تمام خودروها و دفاتر و کارخانه‌های مرتبط با این مسابقات تنها از انرژی پاک استفاده کنند.

"چیس کری" رئیس سازمان فرمول ۱ می‌گوید: ما معتقدیم فرمول ۱(F۱) می‌تواند همچنان به عنوان رهبر صنعت خودرو فعالیت کند و با انرژی و خودروی پاک کار کند و اولین موتور احتراق داخلی هیبریدی بدون تولید کربن جهان را ارائه دهد تا انتشار گازهای کربن را در سراسر جهان به شدت کاهش دهد.

فرمول ۱ به عنوان بخشی از استراتژی جدید همچنین قصد دارد تا مسابقات خود را تا سال ۲۰۲۵ بدون استفاده از پلاستیک‌های یک بار مصرف برگزار کند و تمام زباله‌ها را نیز بازیافت یا کمپوست کند.

این برنامه همچنین قصد دارد انگیزه‌هایی برای هواداران و تماشاگران این مسابقات ایجاد کند تا برای آمدن به تماشای این مسابقات از وسایل پاک مانند دوچرخه، وسایل نقلیه برقی استفاده کنند یا حتی به پیاده‌روی بپردازند.

کری می‌گوید: اقداماتی که از امروز در حال اجرای آن هستیم، رد پای کربن را در مسابقات فرمول ۱ کاهش داده و اطمینان می‌دهد که ما تا سال ۲۰۳۰ میزان تولید کربن را به صفر برسانیم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها