کد خبر : 3117

بازی های کامپیوتری تهدید جدید فرمول یک

بازی های کامپیوتری تهدید جدید فرمول یک

برگزارکنندگان رقابت های فرمول یک به منظور جذاب نگه داشتن این سری از مسابقات مهیج، مشغول تهیه قوانین و مقررات جدیدی هستند که از سال 2021 اجرا خواهند شد. اما در این بین افرادی وجود دارند که معتقدند قوانین جدید تنها فاکتورهای لازم برای حفظ یا افزایش جذابیت رقابت های فرمول یک نبوده و عوامل دیگری وجود دارند که نباید از آنها غافل شد.

به گزارش خودروتک، آقای مائوریزیو اریوابن (Maurizio Arrivabene) یکی از این افراد است که در مصاحبه با نشریه اتو اسپرت (Autosport) پدیده مسابقات ویدیویی یا همان بازی های کامپیوتری را به عنوان یک تهدید بزرگ برای محبوبیت سری مسابقات فرمول یک عنوان کرده است.

Esports-Racing

آقای اریوابن که سمت مدیریت بخش اسکودریا فراری را بر عهده دارد، در این باره گفته: به نظر شخصی من، رقبای ما امروز پلی استیشن ها هستند. این روزها با طیف گسترده ای از سرگرمی ها روبرو هستیم. ما باید نه تنها دیگر ورزش ها، بلکه به دقت همه چیز را زیر نظر بگیریم.

وی افزود: آیا پلی استیشن رقیب ما است؟ به نظر من، بله. برای شکست پلی استیشن ها چه کاری باید انجام داد؟ باید چیزی جذاب تر ارایه کرد. امروزه حق انتخاب ها بسیار بیشتر از قبل شده اند.

مدیر اسکودریا فراری در ادامه صحبت های خود اضافه کرده که فرمول یک اکنون نیازمند بررسی سطح علاقه مندی های این دوران با دوران گذشته است. وی حصول اطمینان از جذابیت ورزش برای قشر جوان را یکی از لازمه ها دانسته است.

آقای اریوابن در این مورد نیز گفته: اگر در نقطه ای مشخص، مخاطبین مسن تر، مسن تر و مسن تر می شوند و شما به جای جذب طرفدارانی از نسل جوان، بر روی داشته های قبلی تمرکز می کنید، به معنای این است که مشکلی وجود دارد و باید به دنبال راهکار رفت.

در حال حاضر تعدادی از فاکتورهایی که می توانند در افزایش جذابیت رقابت های فرمول یک نقشی موثر داشته باشند، مورد مخالفت برخی قرار گرفته اند. برای مثال برخی تیم ها امیدوارند که با تعیین سقف بودجه و اعمال محدودیت هایی در رابطه با اعضا و کارکنان، عدالت در این مسابقات رعایت شود.

آقای اریوابن معتقد است که این کار در واقع بی عدالتی بوده و قدرت رقابت تیم ها را کاهش می دهد. او به اندازه و ثروت متفاوت تیم های فوتبال باشگاهی اشاره کرده و افزوده: چطور می توانید به رئال مادرید بگویید: متاسفم، اگر شما با یک تیم کوچک بازی دارید، نباید با بهترین ترکیبتان بازی کنید، بلکه با ترکیبی معمولی به میدان بروید. این مسخره به نظر می رسد، ورزش عرصه ای برای تیم های بزرگ است و بخشی از جذابیت ورزش نیز به حضور چنین تیم هایی بستگی دارد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها