کد خبر : 30286

شرایط سخت برای حضور آفرودبازان در کویر مرنجاب

شرایط سخت برای حضور آفرودبازان در کویر مرنجاب

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری آران‎‌ و بیدگل گفت: صلاحیت رانندگان خودروهای ۲ دیفرانسیل و شاسی‌بلند با هدف ساماندهی کویرگردی در این شهرستان، به‌صورت تخصصی بررسی می‌شود.

به گزارش خودروتک به نقل از ایرنا ، در خودروهای ۲ دیفرانسیل نیرو به هر چهار چرخ منتقل می‌شود و این خودروها مناسب طبیعت گردی و کویرگردی است.

مجید نوری افزود: کار بررسی صلاحیت تخصصی رانندگان خودروهای ۲ دیفرانسیل و شاسی بلند که برای کویرگردی و طبیعت‌گردی در این شهرستان استفاده می‌شوند توسط فعالان و کارشناسان گردشگری انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 120 راننده خودروهای 2 دیفرانسیل و شاسی بلند برای انتقال مسافران از آران و بیدگل به کویر مرنجاب و منطقه سیاه کوه  این شهرستان اظهار داشت: حدود 40 نفر از آنها به‌طور دائم و سایرین به‌صورت تفریحی یا موردی در این عرصه فعالیت دارند.

نوری اضافه کرد: با توجه به برخی مباحث مطرح شده در سال‌های اخیر در باره آسیب‌هایی که به بخش محیط زیست و کویر به‌ویژه در منطقه حفاظت شده یخاب وارد شد، موضوع ساماندهی کویرگردی و طبیعت گردی در شهرستان آران و بیدگل نیز مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به شناسایی رانندگان خودروهای 2 دیفرانسیل و شاسی بلند فعال در این شهرستان خاطرنشان کرد: صلاحیت این افراد بررسی و در صورت تایید، گواهینامه مربوطه به آنها اعطا می‌شود و در دوره‌های آموزشی مانند امداد و نجات، نقطه‌یابی، سیستم اطلاعات جغرافیایی و کویرشناسی شرکت می‌کنند.

نوری با اشاره به اینکه برخی از این افراد، هم راننده و هم راهنمای تورهای گردشگری هستند، تصریح کرد: کلوب سافاری مستقر در آران و بیدگل نیز خودروهای 2 دیفرانسیل و شاسی بلند را از نظر فنی مورد بررسی قرار می‌دهد.

رییس میراث فرهنگی آران و بیدگل با تاکید براینکه همه رانندگان و تورهای گردشگری که قصد ورود به جاذبه‌های طبیعی این شهرستان را دارند باید مجوزهای لازم را داشته باشند، گفت: این مجوزها در 2 دروازه ورودی مرنجاب و کاروانسرا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فصل گردشگری در این شهرستان از مهر تا اردیبهشت است، افزود: در نیمه نخست امسال حدود 240 هزار گردشگر به این خطه سفر کردند که حدود 25 هزار نفر آنها خارجی بودند.

کویر مرنجاب در شمال استان اصفهان و در مجاورت با آران و بیدگل به‌دلیل برخورداری از گوناگونی پوشش گیاهی، جانوری و تاریخی، سالانه مورد توجه هزاران نفر از علاقه‌مندان و گردشگران داخلی و خارجی است.

افزون بر ۱۳۵ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی ثبت ملی در شهرستان آران و بیدگل وجود دارد.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها