کد خبر : 2998

فرمول یک/ در تمرین دوم گرندپری مکزیک چه گذشت؟

فرمول یک/ در تمرین دوم گرندپری مکزیک چه گذشت؟

دو راننده ردبول یعنی مکس ورشتپن و دنیل ریکاردو بر تمرین های روز جمعه گرندپری مکزیک 2018 حکمرانی کردند، هر دو تقریبا یک ثانیه از بقیه راننده ها سریع تر دور زدند.

به گزارش خودروتک، ورشتپن در همان ابتدای کار با زمان 1:17.437 که آن را با التراسافت ثبت کرده بود پیشتازی را به دست گرفت و بالاتر از هم تیمی اش ایستاد. این زمان آن ها را بالاتر از سرجیو پرز، لوئیس همیلتونی که در رده چهارم با سوپرسافت جای گرفته بود قرار داد.

سباستین فتل اولین تاپ سیکسی بود که شبیه سازی تعیین خط را با هایپرسافت هایش شروع کرد، ولی فقط به اندازه ای سریع بود که پشت سر ورشتپن در رده دوم قرار گرفت.

این روند برای راننده های مرسدس و فراری ادامه داشت و آن ها با زدن زمان خوب در دورهای سریع مشکل داشتند، کیمی رایکونن، همیلتون و والتری بوتاس برای به چالش کشیدن ورشتپن به مشکل خورده بودند.

سپس ساینز سریع ترین فرد نسبت به ورشتپن بود، او با زمان 1:17.953 سعی داشت مکس را به چالش بکشد و این زمان او را بالاتر از راننده های مرسدس و فراری قرار می داد.

ورشتپن سپس زمان فوق العاده 1:16.720 را زد که 1.233 ثانیه از زمان نفر دوم بهتر بود، البته قبل اینکه ریکاردو با زمانی بهتر به رده اول برود. با وجود سرعت خوبی که ورشتپن داشت او در رادیو به تیم شکایت کرد و گفت: در طول مسیر، موتور کاری را که باید نمی کند.

وقتی 10 دقیقه به پایان باقی مانده بود، ورشتپن در پیچ سوم به روی چمن ها رفت و ماشین را متوقف کرد، موتور در پیچ یک کارش تمام شده بود.

پشت سر ساینز، فتل که بهترین در بین راننده های مرسدس و فراری بود قرار گرفت و او تنها یک هزارم ثانیه کندتر بود. زمان فتل او را با اختلافی 0.092 ثانیه ای بالاتر از نیکو هالکنبرگ قرار داد، هالکنبرگی که برندون هارتلی به دنبالش بود. دورهای ابتدایی هارتلی خیلی خوب و سریع بودند.

تمرین دوم گرندپری مکزیک 2018

تمرین دوم گرندپری مکزیک 2018

این به این معناست که لوئیس همیلتون در رده هفتم جای گرفت و 1.380 ثانیه از بهترین زمان کندتر بود و 33 هزارم ثانیه هم از رایکوننی سریع تر بود که هشتم شد. والتری بوتاس هم نهم شد و 7 هزارم ثانیه از رایکونن کندتر بود.

تمرین دوم گرندپری مکزیک 2018

تمرین دوم گرندپری مکزیک 2018

با وجود اینکه پرز زمانش را با هایپرسافت بهتر کرد ولی در انتهای تمرین دهمی بهترین جایگاهی بود که نصیبش شد.

بسیاری از راننده ها از شرایط لاستیک ها ناراضی بودند، مخصوصا در شبیه سازی مسافت های طولانی با هایپرسافت که لاستیک ها استهلاک زیادی داشتند.

جدول نهایی تمرین دوم گرندپری مکزیک 2018:

تمرین دوم گرندپری مکزیک 2018

تمرین دوم گرندپری مکزیک 2018

منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها