کد خبر : 2749

فرمول یک/ لوییس همیلتون: تقصیر خودمان

فرمول یک/ لوییس همیلتون: تقصیر خودمان

لوییس همیلتون به امید بستن پرونده قهرمانی به آستین آمده بود و خودش را برای جشن پنجمین قهرمانی اش آماده کرده بود اما شرایط آن طوری که انتظار داشت پیش نرفت.

به گزارش خودروتک، برنامه ها از لحظه ای که کیمی رایکونن در دور های آغازین رقابت از او سبقت گرفت، خراب شد و همیلتون در طول 9 دور بعدی سعی کرد جایگاه اول را پس بگیرد ولی با آمدن VSC استراتژیست های مرسدس تصمیم گرفتند از فرصت استفاده کنند و لوییس را برای تعویض لاستیک هایش به پیت بیاوردند. این استراتژی به این معنا بود که لوییس مجبور بود دو بار به پیت بیاید در حالی که رقیبانش همه روی استراتژی یک پیت استاپ بودند. در نهایت لوییس نتوانست بازگشت خوبی داشته باشد و رقابت را در جایگاه سوم به پایان رساند.

واضح است که ما می توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم ولی نهایتا این بهترین نتیجه ممکن بود. من به پیت رفتم و اختلافی 12 ثانیه ای به وجود آمد که جبرانش واقعا سخت بود.

نمی دانم چرا این استراتژی را انتخاب کردیم. تصمیم گیری در این رابطه واقعا سخت و پیچیده است. لاستیک ها، عمر مشخصی دارند و برای مدت محدودی عملکرد بهتری نسبت به بقیه از خود نشان می دهند و اگر مجبور به جبران فاصله ای 12 ثانیه ای باشید، چیز زیادی از لاستیک باقی نخواهد ماند.

البته من واقعا خوش حالم چون فراری توانسته پیشرفت قابل توجهی داشته باشد و در رقابت های آینده هم می توانند چالش ایجاد کنند.

LH44 RM

لوییس همیلتون – تمرین دوم گرندپری آمریکا 2018

لوییس همیلتون اظهار داشت که پیت استاپ در دور های آغازی می تواند شرایط را خیلی سخت کند چراکه او مجبور بود دوباره به پیت برود در حالی که رقیبانش در پیست می ماندند.

کمی غیر منتظره بود اما شرایط همیشه طبق برنامه پیش نمی رود. وقتی در دور 11 به پیت رفتم، می دانستم که یکی دیگر هم در راه است. ما خودمان شرایط را برای خودمان سخت کردیم.

راننده مرسدس در نهایت 2.3 ثانیه با کیمی اختلاف داشت. با این وجود پایانی بسیار هیجان انگیز را شاهد بودیم چراکه لوییس در حال مبارزه با مکس ورشتپن بر سر جایگاه دوم بود و همزمان با وی، سباستین فتل هم در حال مبارزه با والتری بوتاس برای جایگاه چهارم بود.

در نهایت لوییس اولین کسی بود که قهرمانی کیمی را بعد از 113 رقابت به او تبریک گفت.

تبریک به کیمی برای عملکرد بی نقص امروز او. ورشتپن هم امروز عالی بود، لاستیک های او تا حدودی وضعیت بهتری داشتند که چالش سخت تری را به همراه داشتند اما در نتیجه این اتفاقات، در دور های پایانی رقابت خوبی داشتیم.

لوییس همیلتون در حال حاضر با فتل 70 امتیاز اختلاف دارد و هر جایگاهی بهتر از هشتم، به معنی قهرمانی است.

منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها