کد خبر : 25742

فرمول یک / سرانجام پیر گسلی با الکساندر آلبون جابجا شد

فرمول یک / سرانجام پیر گسلی با الکساندر آلبون جابجا شد

پس از مدت‌ها حرف و حدیث، تیم فرمول یک ردبول بالاخره تصمیم گرفت پیر گسلی را کنار بگذارد. راننده فرانسوی در فصل 2019 مسابقات فرمول یک عملکرد بسیار ضعیفی از خود نشان داده بود. گسلی به تورو روسو بازخواهد گشت و الکساندر البون از همین تیم جایگزین وی می‌شود.

به گزارش خودروتک ، الکساندر البون، راننده تیم فرمول یک تورو روسو، جایگزین پیر گسلی شد و از گرندپری بلژیک برای تیم اصلی ردبول رانندگی خواهد کرد. این در حالیست که بر اساس شایعات منتشر شده در ماه‌های اخیر، قرار بود دیگر راننده تیم تورو روسو یعنی دنیل کویات روس صندلی گسلی را بگیرد.

به گزارش وبسایت موتوراسپرت، پیر گسلی که در فصل 2018 با رانندگی خود در تیم تورو روسو همگان را تحت تاثیر قرار داده بود برای فصل جدید مسابقات به تیم ردبول پیوست. گسلی به عنوان جانشین دنیل ریکاردو که ردبول را به مقصد رنو ترک کرد به این تیم اتریشی ملحق شد اما اوضاع برای راننده 23 ساله فرانسوی خوب پیش نرفت. گسلی تا انتهای نیم‌فصل اول مسابقات امسال تنها 63 امتیاز کسب کرد و هرگز به پودیوم دست نیافت. این در حالیست که هم‌تیمی 21 ساله وی یعنی مکس ورشتپن هلندی 181 امتیاز و دو پیروزی مهم برای تیم خود به ارمغان آورد.

ردبول که چندی پیش ادعا کرده بود صندلی پیر گسلی تا انتهای فصل تضمین شده است، اکنون در کنار ورشتپن از البون حمایت خواهد کرد. این راننده 23 ساله و تایلندی-بریتانیایی در فصل اول خود در فرمول یک رانندگی خوبی برای تورو روسو انجام داده بود و به نوعی فراتر از انتظارات ظاهر شد. ردبول در حال حاضر با چهار راننده مستعد فرمول یک قرارداد دارد و قدار است هرزمان که بخواهد رانندگان خود از تیم دوم (تورو روسو) را به تیم اصلی منتقل کند. در بیانیه ردبول مشخص شد که این تیم عملکرد البون در 9 مسابقه بعدی فصل را ارزیابی کرد و در پایان تصمیم خواهد گرفت که بین گسلی، البون و یا حتی کویات، کدام یک در سال 2020، کنار مکس ورشتپن به رقابت بپردازد.

ردبول همچنین تایید کرد که پیر گسلی به تیم تورو روسو بازخواهد گشت. او در تورو روسو هم‌تیمی دنیل کویات خواهد شد. گسلی فصل قبل نیز در تورو روسو با برندون هارتلی هم‌تیمی بود. همان‌طور که گفته شد، دنیل کویات نیز قصد دارد برای هم‌تیمی شدن با ورشتپن در فصل آینده مبارزه کند. کویات سه سال پیش شرایطی مثل گسلی را تجربه کرد و در میانه فصل از ردبول به تورو روسو دیپورت شد! هرچند، راننده روس موفق شد در گرندپری آلمان امسال، نخستین پودیوم تورو روسو از فصل 2008 تا به امروز را کسب کند. لازم به یادآوریست که کویات در مقابل 16 امتیاز البون در فصل جاری، 27 امتیاز تا پایان نیم‌فصل برای تورو روسو کسب کرد.

منبع: طرفداری

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها