کد خبر : 24550

آشنایی با جیمی چادویک دختر 18 ساله دنیای اتومبیلرانی

آشنایی با جیمی چادویک دختر 18 ساله دنیای اتومبیلرانی

این روزها علاوه بر مسابقات فرمول 1، فرمول 2، فرمولE و رالی قهرمانی جهان که ازجمله محبوب‌ترین‌ها هستند، شاهد مسابقات دیگری نیز هستیم که به فرمول بانوان یا سری W مشهور است و صرفاً برای رقابت بانوان عاشق سرعت با یکدیگر طراحی و راه‌اندازی شده است. اخیراً نیز مصاحبه‌ای با شی هولبروک، یکی رانندگان این سری داشتیم که اطلاعات مفیدی از این سری در اختیارمان قرارداد.

به گزارش خودروتک ، در این مطلب اما با سلایق خودرویی پیشتاز جدول قهرمانی سری W، جیمی چادویک که از جوان‌ترین رانندگان این سری نیز است، آشنا می‌شویم.

شی هولبروک و سری مسابقات بانوان

راننده های سری مسابقات بانوان – جیمی چادویک؛ سمت راست پایین تصویر

جیمی چادویک، راننده 18 ساله انگلیسی سری W، ازجمله بانوانی است که توانست سقف شیشه‌ای را باقدرت بشکند، او که به گفته خود در مزرعه خانوادگی‌شان به دنیا آمده، رانندگی را از پدر و پشت لند روور دفندر آموخته و از آنجا شیفته سرعت شده است.

داستان زندگی من هم مانند بقیه رانندگان است و ازاین‌جهت کلیشه‌ای است. چراکه من هم مانند تمام قصه‌های دیگری که شنیده‌اید ناگهان خودم را در پیست موتور اسپورت دیدم. با این تفاوت که پدر یا مادرم هیچ‌یک پیش‌ازاین تجربه رانندگی در کارتینگ را نداشتند و این برادرم بود که برای اولین بار مرا با آن آشنا کرد. این شد که من اولین بار در پیست محلی‌مان Castle Combe به دنیای موتور اسپورت سلام دادم.

اوایل به‌اندازه برادرم سریع نبودم چون بیشتر از خود رفتن به کارتینگ و دور زدن در پیست لذت می‌بردم اما طولی نکشید که عطش رقابت در وجودم بیشتر شد.

خودرو شماره #97 آستون مارتین ریسینگ

سری مسابقات بریتانیایی جنتا جونیور اولین مسابقه‌ای بود که جیمی به‌طور رسمی در آن به رقابت پرداخت و در 14 سالگی به بورس تحصیلی جنتا جونیور رسید. در 16 سالگی و پیش از دریافت گواهینامه رسمی‌اش، فرمان‌های استون مارتین V8 Vantage را در رقابت جی تی بریتانیا در دست گرفته است:

17 ساله که شدم، پشت فولکس‌واگن پولو امتحان رانندگی دادم و به نظر می‌رسید همان بار اول قبول‌ شده‌ام اما چنین نبود. چون اصولاً 4 الی 5 ماه طول می‌کشید تا اسلات (نتیجه آزمون) به دستمان برسد ولی اسلات من بعد از دو هفته مخدوش اعلام شد. درواقع مربی من تا یک روز پیش از امتحان رانندگی من در تعطیلات بود. به همین دلیل من پارک کردن را نیز به‌درستی یاد نگرفتم و این به‌عنوان یک شکست در ذهنم مانده است.

پس از پولو دومین خودرویی که تا الآن نیز با من همراه شده، گلف GTD بود. می‌توانم به‌جرئت بگویم که این خودرو بی‌نظیر است. در مدتی که از آن استفاده می‌کنم نقصی از خود نشان نداده و می‌تواند کیلومترها را طی کند بی‌آنکه حسی از نارضایتی و ناراحتی را به شما القا کند. این خودرو توانست مرا در جاده‌ها کنترل کند و در سرعت مطلوبی نگه دارد. البته باید گفت ساعت‌ها رانندگی در جاده برای رانندگان حرفه‌ای و عاشق سرعت آن‌هم با گلف GTD کمی آزاردهنده نیز هست.

خوبی کار ما این است که می‌توانیم بارها پشت خودروهای شرکتی که برایش مسابقه می‌دهیم بنشینیم. برای مثال اخیراً پشت یک Vantage جدید نشستم. خودرویی که توانسته بود استون را در رقابت‌های نوربرگرینگ 24 ساعته پیروز کند. شاید حتی روزی با یکی از خودروهای استون فرار کنم گرچه باید قبلش یک جایگاه سوخت بخرم.

او همچنین نسبت به آینده خودروسازی بسیار امیدوار است و بیان کرده که با ظهور و توسعه خودروای الکتریکی که جذاب و چشمگیر هستند، باید منتظر یک اتفاق درخشان باشیم.

او همچنین از گاراژ رویایی خود نیز صحبت کرد:

پورشه 911 Singer DLS

پورشه 911 Singer DLS

پورشه 911 Singer DLS

استون مارتین DB5

استون مارتین DB5

استون مارتین DB5

استون مارتین والکری

استون مارتین والکری

استون مارتین والکری

از خودروهایی هستند که رؤیای روغنی جیمی را می‌سازند.

منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها