کد خبر : 23026

رکوردشکنی تاریخی بنتلی کانتیننتال GT

رکوردشکنی تاریخی بنتلی کانتیننتال GT

در اوایل ماه ژوئن بنتلی از نیت خود برای ثبت رکوردی تازه در مسابقه Pikes Peak در سال جاری پرده برداری کرد. بسیاری افراد از شنیدن چنین برنامه‌ای توسط بنتلی بسیار متعجب و غافلگیر شدند چراکه این شرکت معمولاً به عنوان سازنده مدل‌های لوکس شناخته می‌شود نه خودروهای مسابقه‌ای که هدف از ساخت آن‌ها ثبت رکورد باشد.

به گزارش خودروتک ، به هرحال بنتلی این بار نیز توانسته به خواسته خود برسد چراکه در مسابقه‌ای که در روز یکشنبه 30 ژوئن برگزار شد، رکورد تازه‌ای توسط بنتلی کانتیننتال GT به ثبت رسید.

بنتلی کانتیننتال GT مسابقه‌ای که توسط راننده مشهور یعنی Rhys Millen رانده می‌شد، مسیری به طول 19.98 کیلومتر را در مدت 10 دقیقه و 18 ثانیه طی کرد.

اگر با این مسابقه و شرایط برگزاری آن آشنایی ندارید، بد نیست بدانید مسابقه رالی Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb که به اختصارPPIHC نامیده شده و لقب (رالی در میان ابرها) را از علاقمندان دریافت کرده، رقابت طبیعت‌نوردی سالانه‌ای است که هر ساله در آخرین یکشنبه ماه ژوئن با شرکت تعداد زیادی از خودروها و موتورسیکلت‌ها با شرایط فنی متنوع برگزار می‌شود. مقصد نهایی شرکت‌کنندگان قله کوه Pikes Peak واقع در ایالت کلرادو آمریکا است.

این خودروی سبز روشن که توسط راننده مشهور یعنی Rhys Millen رانده می‌شد، مسیری به طول 19.98 کیلومتر را در مدت 10 دقیقه و 18 ثانیه طی کرد. اگر با دقت بیشتری به این عدد بنگریم متوجه می‌شویم که 8.4 ثانیه کمتر از رکورد ثبت شده قبلی بوده و بنتلی موردنظر در طول مسیر به طور متوسط با سرعت 112 کیلومتر برساعت حرکت کرده است.

رکوردشنی بنتلی کانتیننتال GT در پایکس پیک

آقای Millen در اولین اظهارنظر خود پس از مسابقه، کسب این نتیجه را بسیار مطلوب دانسته و به هدف بنتلی از شرکت در رقابت امسال اشاره کرده که همانا ثبت رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی در این مسیر بوده است. وی با اشاره به شرایط جوی، این مسابقه را چالشی بزرگ برای شرکت‌کنندگان دانسته که در نهایت بنتلی توانسته با قدرت و سربلندی از آن بیرون بیاید.

نقطه شروع رقابت در مسابقه بین‌المللی Pikes Peak در ارتفاع 2835 متری قرار دارد و شرکت‌کنندگان در طول مسیر با 156 پیچ روبه‌رو هستند. در بالاترین نقطه، فشار هوا یک سوم این میزان در سطح دریاست که مطمئناً پیشرانه 12 سیلندر بنتلی را تحت فشار گذاشته. با وجود همه این مشکلات بنتلی کانتیننتال GT با اتکا به 626 اسب‌بخار قدرت پیشرانه 12 سیلندر خود توانسته از این چالش سخت سربلند بیرون آید.

آقای Brian Gush مدیر تیم اتومبیلرانی بنتلی کسب این رکورد را به عنوان عاملی برای اثبات توانایی‌های کانتیننتال GT و همچنین قدرت بنتلی برای جابجایی مرزها در جهان خودرو توصیف کرده است.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها