کد خبر : 22255

مرسدس بنز هم وارد فرمول E می شود

مرسدس بنز هم وارد فرمول E می شود

مرسدس بنز که خود را برای شرکت در مسابقات فصل آینده فرمول E آماده می‌کند، خودرو الکتریکی EQ Silver Arrow 01 را با موفقیت آزمایش کرد.

به گزارش خودروتک ، مرسدس بنز به‌تازگی اولین آزمون خود را برای خودرو مسابقه‌ای EQ Silver Arrow 01 با هدف آمادگی برای حضور در مسابقات فرمول ای (Formula E) به‌پایان رساند. خودروساز آلمانی اولین‌بار کار ساخت خودرو الکتریکی مسابقه‌ای خود را در اوایل فروردین امسال تمام کرد و اوایل هفته‌ی گذشته، آن را به پیست Autodromo Riccardo Paletti ایتالیا برد تا گری پافیت و استافل وندورن، رانندگان سابق فرمول یک، با آن رانندگی کنند. 

Mercedes-Benz Formula E car / خودروی الکتریکی فرمول E مرسدس بنز

درمجموع، خودرو برقی مسابقه‌ای Silver Arrow 01 در دو روز، ۲۱۸ دور را در پیست تکمیل کرد. خودرو مسابقه‌ای مرسدس بنز خود را برای فصل ششم مسابقات فرمول E آماده می‌کند که از اوایل آذر در عربستان‌سعودی آغاز خواهد شد.

Mercedes-Benz Formula E car / خودروی الکتریکی فرمول E مرسدس بنز

ایان جیمز، مدیر تیم Formula E مرسدس بنز گفت:

در وارانو، مجموعه‌ی دوم آزمایش‌های خود را به‌منظور آماده‌سازی برای فصل ششم مسابقات فرمول ای انجام دادیم. درمجموع دو روز، آزمایش‌های بسیار مثبتی را پشت‌سر گذاشتیم و توانستیم واحد تولید قدرت جدید را در خودرو الکتریکی آزمایش کنیم. باوجوداین، متوجه شدیم هنوز برای انجام اولین مسابقه در نوامبر امسال، راه زیادی در پیش داریم.

Mercedes-Benz Formula E car / خودروی الکتریکی فرمول E مرسدس بنز

استافل وندورن نیز درادامه گفت تصوراتش پشت فرمان خودرو Silver Arrow 01 مثبت بود:

از زمانی‌که اولین‌بار با این خودرو الکتریکی رانندگی کردم، پیشرفت و تکامل سیستم محرکه‌ی برقی راضی‌کننده بوده است. همه‌ی این‌ها بخشی از مسیر طولانی ما به‌شمار می‌روند. هنوز کارهای فراوانی برای انجام‌دادن وجود دارد و همه از آن مطلع هستند. بااین‌حال، می‌گویم اولین تصوراتم از این خودرو بسیار رضایت‌بخش بوده است. اصول اولیه درست هستند و همه‌چیز خوب به‌نظر می‌رسد. آنچه الان اهمیت دارد، همین است و فکر می‌کنم شروع مثبتی برای ما خواهد بود. 

Mercedes-Benz Formula E car / خودروی الکتریکی فرمول E مرسدس بنز

فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ مسابقات قهرمانی فرمول E جهان یکی از مهم‌ترین فصل‌ها در تاریخ این مسابقات به‌شمار می‌رود. مرسدس بنز، تنها تازه‌وارد این سری مسابقات خودروهای الکتریکی نیست؛ چراکه پورشه نیز اولین‌بار با تیم‌هایی مانند نیسان، جگوار، بی‌ام‌و، آئودی، DS ،NIO و ماهیندرا رقابت خواهد کرد.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها