کد خبر : 20268

(فرمول یک) وقتی پورشه قصد داشت وارد فرمول یک شود

(فرمول یک) وقتی پورشه قصد داشت وارد فرمول یک شود

در گذشته این احتمال وجود داشت که شرکت پورشه یکی از تولیدکنندگان موتور ماشین‌های فرمول یک در فصل 2021 باشد.

به گزارش خودروتک ، شرکت پورشه با طراحی یک موتور، متناسب با قوانین فرمول یک برای فصل 2021، قصد ورود به این مسابقات را داشت.

خودروساز بزرگ آلمانی، برای بیش از سه دهه شرکت در مسابقات فرمول یک را تنها به صورت تئوری درنظر داشت تا زمانی که فرآیند وضع قوانین جدید برای فصل 2021 مسابقات F1 فرا رسید. گروهی از مهندسان تیم پورشه در مسابقات استقامت جهانی، در سال 2017، بر اساس قوانین FIA یک موتور طراحی کردند. هرچند در نهایت، امیدهای پورشه برای حضور در فرمول یک توسط شرکت مادر، یعنی گروه فولکس‌واگن آئودی به پایان رسید. فولکس‌واگن آئودی تمام برنامه‌های پورشه در مسابقات استقامت جهانی را به منظور شرکت در رقابت‌های Formula E لغو کرد. بنابراین از آن زمان، برنامه‌های پورشه برای تولید موتورهای ساده‌تر و ارزان‌تر به منظور حضور در فرمول یک معلق شده است.

مدیر بخش مسابقات و موتوراسپرت کمپانی پورشه، فریتز انزینجر به وبسایت Motorsport گفته است این کمپانی آلمانی پیش از خروج از مسابقات جهانی استقامت و کلاس LMP1 (که در آن با یک موتور دو لیتری چهار سیلندر به قهرمانی دست پیدا کرد)، یک موتور شش سیلندر، مطابق با قوانین فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) برای مسابقات فرمول یک ساخته بود. تا سال 2017 پورشه یکی از اعضای کمیسیون تولیدکنندگان FIA بود و در جلسات و بحث‌های مربوط به قوانین فصل 2021 نیز شرکت داشت. صحبت‌های انزینجر به صورت زیر است:

    در سال 2017 زمزمه‌هایی مبنی تغییر قوانین فرمول یک شنیدیم، قرار بود سیستم بازیابی انرژی از خروجی اگزوز (MGU-H) از مسابقات حذف شود. از یک طرف ما در این جلسات شرکت می‌کردیم و از طرف دیگر یک موتور شش سیلندر برای مسابقات جهانی استقامت (WEC) تولید کرده بودیم. پس به این موضوع که اگر بخواهیم برای شرکت در فرمول یک چه تغییراتی در این موتور اعمال کنیم نیز فکر کرده بودیم. در انتهای سال 2017، ما یک دستور صریح از جانب کمپانی مادر مبنی بر تولید یک موتور شش سیلندر با کارایی بالا دریافت کردیم با وجود آنکه فولکس‌واگن آئودی از مسابقات LMP1 کناره‌گیری کرده بود. قرار بود این موتور در سال 2019 آزمایش شود. در حال حاضر کار طراحی موتور به پایان رسیده و تیمی از 20 الی 25 مهندس مشغول انجام تست و بررسی بر روی این موتور هستند. این آزمایش‌ها به منظور تحلیل داده‌ها و فعالیت‌های آینده کمپانی در زمینه موتوراسپرت انجام می‌شوند.

منبع: طرفداری

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها