کد خبر : 20052

رقابت های موتورسواری TT قربانی گرفت

رقابت های موتورسواری TT قربانی گرفت

دیلی متیسون 27 ساله، در سانحه‌ای مرگبار در روز اول مسابقات موتورسواری Isle of Man TT کشته شد. مسابقات تی‌تی در ده سال اخیر 34 موتورسوار را به کام مرگ کشانده‌اند.

به گزارش خودروتک ، دیلی متیسون در نخستین روز مسابقات موتورسواری خیابانی TT 2019 بر اثر سانحه تصادف درگذشت. متیسون دارای همسر و یک فرزند دختر بود.

دِیلی متیسون، موتورسوار مسابقات Isle of Man TT، روز دوشنبه و پس از حادثه‌ای ترسناک در مسیر کوهستانی مسابقات، دار فانی را وداع گفت. متیسون 27 ساله در دور سوم مسابقه افتتاحیه رقابت‌های سال 2019 تی‌تی، در کلاس سوپربایک دچار سانحه شد. بلافاصله پس از این تصادف پرچم قرمز توسط مارشال‌های پیست برافراشته شد. برگزارکنندگان مسابقات TT کمی پس از وقوع سانحه، این خبر تکان دهنده را طی بیانیه‌ای تایید کردند:

شرکت ACU، مسئول برگزاری مسابقات تی‌تی با نهایت تاسف اعلام می‌کند که دیلی متیسون، 27 ساله و اهل دورهام، طی حادثه‌ای در مسابقه سوپربایک از رقابت‌های TT کشته شد. این سانحه در پیچ اسناگ‌بورو، تنها دو مایل پس از خط شروع مسیر و در دور سوم مسابقه رخ داد. دیلی یک موتورسوار باتجربه بود که برای مسابقه امروز در سید نوزدهم قرار داشت. او مسیر کوهستان را برای اولین بار در گرندپری مانکس، در مسابقات سال 2013 رقابت‌های Isle of Man TT تجربه کرده بود که در آن پنجم شد. دوران حرفه‌ای متیسون در مسابقات TT شامل سه پودیوم متوالی در کلاس موتورهای الکتریکی طی مسابقات سالهای 2016، 2017 و 2018 می‌شود. کمپانی ACU، عمیق‌ترین همدردی خود را با ناتالی، همسر دیلی و خانواده و دوستان این موتورسوار اعلام می‌کند.

دیلی متیسون در روز حادثه

ناتالی، همسر متیسون نیز با ارسال پیامی احساسی در توئیتر، مرگ شوهرش را تایید کرد:

این چیزی است که هرگز دوست نداشتم درباره‌اش بنویسم اما دیگر چاره چیست؛ دیلی، همانطور که دیزی (دختر این زوج) می‌گوید، دیلی اکنون در کنار فرشته‌ها خوابیده است. این تمام چیزی است که در حال حاضر توان بیانش را دارم. آخرین تصویری که از همسرم به یاد دارم، چهره مردی است که از زندگی خود بسیار خوشحال بود و به مسابقاتش افتخار می‌کرد.

مرگ متیسون در روز اول مسابقات سال 2019 تی‌تی در حالی رقم خورد که در رقابت‌های سال قبل، آدام لایِن و دن نین طی حوادثی بر روی پیست کشته شده بودند. در مسابقات بدنام اما هیجان‌انگیز Isle of Man TT، طی ده سال اخیر، 34 موتورسوار جان خود را از دست داده‌اند.

مسابقات تی‌تی یا Tourist Trophy رویدادی سالانه است که در جزیره نیمه خودمختار مَن، واقع در دریای ایرلند، طی ماه‌های مه و ژوئن با رقابت موتورسواران در کلاس‌ها و مسیرهای مختلف این جزیره برگزار می‌شود. رقابت‌های TT یکی از خطرناک‌ترین مسابقات موتوراسپرت جهان لقب گرفته است. اولین سری این مسابقات در سال 1907 برگزار شد و از آن زمان تا به امروز بالغ بر 260 موتورسوار جان خود را در حوداث مختلف از دست داده‌اند و بسیاری نیز بر اثر صدمات وارده دچار نقص جسمانی شده‌اند. در مسیرهای خیابانی مسابقات تی‌تی، سرعت یک موتورسوار ممکن است به بیش از 330 کیلومتر در ساعت نیز برسد.


منبع: طرفداری

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها