کد خبر : 20049

فرمول یک / توضیح داوران درباره اتفاق عجیب گرندپری کانادا بین فتل و همیلتون

فرمول یک / توضیح داوران درباره اتفاق عجیب گرندپری کانادا بین فتل و همیلتون

ناظران مسابقه کانادا اعلام کردند که بازگشت سباستین فتل به پیست به شکل ناامنی بوده و لوئیس همیلتون را مجبور به ترک پیست کرده است.

به گزارش خودروتک ، راننده فراری که مسابقه را از رده پول پوزیشن آغاز کرده بود، توانست پیشتازی مسابقه را نیز بدست بگیرد تا اینکه در پیچ چهارم به روی چمن ها رفت و دوباره به پیست بازگشت. از نظر داوران فدراسییون جهانی اتومبیلرانی، فتل در دور 48 به صورت خطرناکی به پیست بازگشته و برای استفاده از تمام عرض پیست و بستن راه همیلتون، باید 5 ثانیه جریمه شود. این موضوع فتل را به شدت عصبانی کرده بود و در رادیو به تیمش گفت:

باید فردی کاملا کور باشی تا فکر کنی که می توان وارد چمن ها شد و بعد ماشین را کنترل کرد. من خوش‌ شانس بودم که با دیوار برخوردی نداشتم. من جایی برای رفتن نداشتم. این تصمیم اشتباهی است. عادلانه نیست.

من آرام نمی گیرم. این عادلانه نیست. این عادلانه نیست. من عصبانی هستم… حق دارم که عصبانی باشم. اهمیتی نمی‌دهم که مردم چه می‌گویند.

سباستین فتل و خودروی لوئیس همیلتون - کانادا 2019

سباستین فتل و خودروی لوئیس همیلتون – کانادا 2019

فتل پس از اتمام رقابت، ماشینش را در جمع 3 ماشین برتر و جایی که برایش مشخص شده بود، قرار نداد و آن را در کنار ماشین های دیگر رها کرد و مستقیما به سمت دفتر اصلی تیم رفت. بعد از مدتی سباستین به همین نقطه بازگشت و بَنِر جایگاه نخست که روبه روی ماشین همیلتون بود را برداشت و مقابل جایگاه خود قرار داد.

در شرح این پنالتی آمده است:

ناظران شواهد ویدئویی این حادثه را بازبینی کردند و مشخص شد که خودروی شماره 5 (فتل) در پیچ سوم از پیست خارج شده و در پیچ چهارم به شکل ناامنی به پیست بازگشته است و خودروی شماره 44 (همیلتون) را مجبور کرد که از پیست خارج شود.

خودروی 44 همچنین اقدام اجتناب ناپذیری (ترمزگیری) برای جلوگیری از برخورد داشته است.

فتل با این حادثه، 5 ثانیه پنالتی برای مسابقه کانادا و همچنین دو امتیاز پنالتی در سوپر لایسنسش دریافت کرد.

بیشتر بدانید

در حال حاضر مدیریت تخلفات رانندگی در فرمول یک از طریق اعمال توبیخ و امتیاز پنالتی در سوپرلایسنس انفرادی انجام می شود.

طبق  قوانین ، راننده‌ای که سه توبیخ دریافت کند، ده ثانیه جریمه جایگاه شروع مسابقه در همان رقابت یا مسابقه بعدی دریافت خواهد کرد؛ البته به شرطی که دو یا تعداد بیشتری از توبیخ‌هایش مربوط به تخلفات رانندگی باشد.

افزون بر‌این داوران می‌توانند جریمه‌های امتیازی بر روی سوپرلایسنس (Super Licence) راننده اعمال کنند. اگر راننده‌ای ۱۲ جریمه امتیازی در یک دوره ۱۲ ماهه دریافت کند، سوپرلایسنسش برای یک مسابقه تعلیق خواهد‌ شد.

تمام توبیخ ها در پایان هر فصل از لایسنس راننده ها پاک خواهد شد.

منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها