کد خبر : 17865

فرناندو آلونسو قهرمانی مسابقه 6 ساعته اسپا را نیز به دست آورد

فرناندو آلونسو قهرمانی مسابقه 6 ساعته اسپا را نیز به دست آورد

فرناندو آلونسو از اینکه ماشین شماره 8 تیم تویوتا موفق شد با پیروزی در مسابقه 6 ساعته اسپا فاصله خود با رقبا را افزایش دهد بسیار خوشحال است.

به گزارش خودروتک ، فرناندو آلونسو، قهرمان اسبق مسابقات فرمول یک، پس از کسب پیروزی در مسابقه 6 ساعت اسپا با تیم تویوتا در کلاس LMP1 راجع به این رویداد و مسابقه بعدی یعنی 24 ساعته لومان صحبت کرده است.

ماشین شماره 8 تیم تویوتا گازو ریسینگ با رانندگی سباستین بوئمی، کازوکی ناکاجیما و فرناندو آلونسو با پیروزی در مسابقه 6 ساعته اسپا گام بزرگی در راستای قهرمانی مسابقات جهانی استقامت (WEC) برداشت. رانندگان ماشین شماره 8 تویوتا TS050 هیبرید، با فاصله یک دور نسبت به سایر رقبا، در پیست اسپا که بارش برف را نیز به خود دید، به پیروزی رسیدند.

این چهارمین پیروزی بوئمی، ناکاجیما و آلونسو در فصل 2018/19 مسابقات جهانی استقامت بود. با این پیروزی، اختلاف ماشین شماره 8 تویوتا، با ماشین دوم جدول رده‌بندی که آن هم از تیم تویوتا است (ماشین شماره 7) به 31 امتیاز رسید. این در حالیست که ماه آینده و در فینال رقابت‌های امسال، یعنی مسابقه 24 ساعته لومان تنها 39 امتیاز برای به دست آوردن وجود دارد. آلونسو که قبل از مسابقه اسپا گفته بود قهرمانی در مسابقات استقامت جهانی را به دومین پیروزی در لومان ترجیح می‌دهد، دیروز در مصاحبه‌ای وضعیت مسابقه را تشریح کرد: مسابقه امروز دشوار بود و شرایط چالش برانگیزی داشت، پس می‌بایست برای هر چیزی که ممکن بود رخ بدهد آمادگی داشته باشیم. همچنین، انتخاب نوع لاستیک نیز کاملا دشوار بود.

شما هرگز نمی‌دانید که باید از کدام نوع لاستیک استفاده کنید. اما در مجموع امروز شرایط دشواری برای تمام رانندگان بود و از نظر خودم، بخاطر به دست آوردن امتیازات لازم برای قهرمانی کاملا خوشحال هستم. بدون شک مسابقه امروز از نظر میزان امتیازات اهمیت فوق‌العاده‌ای داشت. من به سیلوراستون [مسابقه‌ای که تویوتا به علت نقض مقررات بدنه با وجود اول شدن امتیازی به دست نیاورد] یا شانگهای [مسابقه‌ای که به علت استراتژی تیم پشت ماشین شماره 7 قرار گرفتند] فکر می‌کنم، به نظرم ما نسبت به آنچه تاکنون بدست آوردیم، مستحق امتیازات بیشتری هستیم و اگر این امتیازات برایمان محسابه شده بود اکنون قهرمانی نیز قطعی بود. اکنون تنها کافیست مسابقه لومان را به پایان برسانیم. برای آنکه آنها [ماشین شماره 7] قهرمان شود، باید اتفاقات زیادی برای ما بیفتد و آنها نیز حادثه‌ای نداشته باشند. پس اگر در لومان از استراتژی آنها تقلید کنیم مشکلی نخواهیم داشت.

فرناندو آلونسو باید پنجم خرداد در مسابقات ایندی 500 نیز شرکت کند. همچنین، احتمال دارد این راننده اسپانیایی سال آینده در مسابقات رالی داکار نیز حضور داشته باشد.


منبع: طرفداری

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها