کد خبر : 17211

موتو جی پی / پیروزی تحسین برانگیز مارکز باز هم در خانه

موتو جی پی /  پیروزی تحسین برانگیز مارکز باز هم در خانه

موتورسوار اسپانیایی تیم رپسول هوندا در مقابل هموطنانش دومین پیروزی فصل 2019 را کسب کرد.

به گزارش خودروتک ، مارک مارکز با پیروزی در گرندپری اسپانیا، با 70 امتیاز در صدر جدول رده‌بندی کلی فصل 2019 رقابت‌های موتوجی‌پی قرار گرفت.

مارکز درحالیکه مسابقه را از خط سوم آغاز می‌کرد، در همان خط استارت پیست کوارتارارو و موربیدلی را پشت سر گذاشت و در ادامه نیز توانست خود را از دسته تعقیب کننده جدا کند. کوارتارارو، جوان‌ترین موتورسواری که پول پوزیشن موتوجی‌پی را کسب کرده است نیز به علت مشکل فنی از دور مسابقه خارج شد.

گزارش مسابقه

موتورسواران جوان تیم پتروناس یاماها که در تعیین خط یک دو کرده بودند، در همان شروع مسابقه توسط مارک مارکز پشت سر گذاشته شدند. کوارتارارو و موربیدلی در همین لحظه از دویزیوسو نیز عقب افتادند اما با خروج بد این ایتالیایی از پیچ اول، توانستند جایگاه خود را پس بگیرند. در چند دور ابتدایی مارکز فاصله خود با موربیدلی و پس از او کوارتارارو را حفظ کرد اما این اسپانیایی 26 ساله ناگهان فاصله‌ای 1.5 ثانیه‌ای با موربیدلی ایجاد کرد. موربیدلی که سرعت خود را از دست داده بود تنها موفق شد کوارتارارو را در رده دوم نگه دارد. اما در دور یازدهم، کوارتارارو در پیچ پدروسا از موربیدلی سبقت گرفت. بر خلاف موربیدلی، کوارتارارو از سرعت لازم برای رقابت با مارکز برخوردار بود، به طوری که این موتورسوار فرانسوی توانست فاصله خود با مارکز را به یک ثانیه برساند. اما فاجعه از راه رسید. به دلیل گیر کردن دنده در دور چهاردهم، کوارتارارو پودیوم را دور از دسترس می‌دید.

در همین لحظه، موتورسوار تیم سوزوکی، الکس رینز، که مسابقه را از خط نهم شروه کرده بود، پیش از آنکه از دویزیوسو و موریک وینیالس سبقت بگیرد، سه رده دیگر را نیز پشت سر گذاشته بود. رینز سپس، پشت سر موربیدلی قرار گرفت. با خارج شدن کوارتارارو از پیست، رینز نیز از موربیدلی سبقت گرفت تا در رده دوم قرار بگیرد، اما مارکز 4 ثانیه از او سریعتر بود. وضعیت بین مارکز و رینز تا پایان مسابقه نیز به همین صورت ادامه پیدا کرد تا مارکز با اختلاف 1.654 ثانیه‌ای نسبت به رینز به پیروزی برسد. پس از این دو، دویزیوسو نیز در سبقت گرفتن از موریک وینیالس ناکام ماند تا موتورسوار تیم یاماها به اولین پودیوم خود در فصل 2019 دست پیدا کند. هم‌تیمی دویزیوسو، دنیلو پتروچی، در رده پنجم قرار گرفت. پتروچی در هر سه مسابقه قبلی در رده ششم قرار گرفته بود.

والنتینو روسی که مسابقه را از خط سیزدهم آغاز کرده بود، بیشتر زمان مسابقه پشت سر جک میلر قرار داشت، اما در نهایت موتورسوار تیم پرامک دوکاتی را پشت سر گذاشت و رده ششم را کسب کرد. میلر نیز در ادامه به دلیل تصادف با الیکس اسپارگارو از تیم آپریلیا، از دور مسابقه خارج شد. موربیدلی نیز با سقوطی بزرگ نسبت به ابتدای مسابقه، رده هفتم را کسب کرد. خورخه لورنزو، دیگر موتورسوار رپسول هوندا جایگاهی بهتر از دوازدهم کسب نکرد. در ادامه رده‌بندی کلی مسابقه امروز را مشاهده خواهید کرد:

منبع: طرفداری

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها