کد خبر : 14860

فرمول یک / سپید و سیاه گرندپری بحرین 2019

فرمول یک /  سپید و سیاه گرندپری بحرین 2019

خب، پیست بین المللی بحرین یک مسابقه واقعا غیرقابل پیش بینی را به خود دید، اینطور نیست؟

به گزارش خودروتک ، فراری به رقابت بالای برگشت اما در دقایق پایانی مسابقه همه چیز خراب شد و مرسدسی که از پیروزی در این مسابقه ناامید شده بود، با مقدار زیادی شانس 1-2 به ثبت رساند، پس بیایید نگاهی به برندگان و بازندگان این مسابقه بیاندازیم…

 

برنده: لوئیس همیلتون

چارلز لکلرک و لوئیس همیلتون - بحرین 2019

چارلز لکلرک و لوئیس همیلتون – بحرین 2019

بعضی وقت ها همه چیز بر وفق مراد شما پیش می رود و روز یک شنبه، روز شانس همیلتون بوده است. بحرین یک آخر هفته  ایده آل برای او نبود تا اینکه به ده دور پایانی مسابقه صخیر رسیدیم. مدافع عنوان قهرمانی پس از تمرینات اذعان کرد که فراری به طور شگفت انگیزی سریع است و این مهم در مسابقه نیز خود را نشان داد.

در میانه مسابقه او فاقد سرعت کافی بود و یک رده را به فتل واگذار کرد اما پس از آخرین تعویض لاستیک همه چیز تغییر کرد و راحتی راننده بریتانیایی بر روی لاستیک های مدیوم باعث شد تا از کنار راننده آلمانی به سادگی رد شود. مشکل بوجود آمده برای چارلز لکلرک هم باعث شد تا همیلتون به سومین برد خود در بحرین و هفتاد و چهارمین پیروزی خود در فرمول یک دست پیدا کند. البته از لحاظ آماری قابل ذکر است که از 102 مسابقه دوران هایبرید فرمول یک (از 2014 تا به الآن) این پنجاه و دومین پیروزی برای راننده مرسدس بوده است.

نکته قابل توجه برای راننده مرسدس، پیشی گرفتن از هم تیمی خود، والتری بوتاس در تمام طول آخر هفته بحرین بود اما با این حال همیلتون با اختلاف یک امتیاز نسبت به بوتاس در رده دوم قرار دارد.

بازنده: سباستین فتل

سباستین فتل - بحرین 2019

سباستین فتل – بحرین 2019

استارت مسابقه بحرین بهتر از این نمی توانست برای فتل پیش رود و او با سبقت گیری از چارلز لکلرک در پیچ نخست، پیشتاز مسابقه لقب گرفت. اما همه ناامیدی ها از همان جا شروع شد و او طولی نکشید که رده نخست را به هم تیمی اش واگذار کرد و اسپین شدن پس از سبقت گیری همیلتون از او، تراژدی را برای قهرمان چهار دوره فرمول یک کامل کرد.

اسپین شدن باعث تخریب لاستیک و لرزش خودرو شد و همین کافی بود تا فتل بال جلو خودروی خود را  از دست دهد و همه  این حوادث دست به دست هم داد و فتل را از سکو به رده پنجم نزول دهد. تنها نکته خوب این مسابقه برای فتل دست یابی به 100 مسابقه به همراه پیشتازی(حداقل یک دور) بوده است و از لحاظ آماری فقط لوئیس همیلتون(130) و مایکل شوماخر(142) بالاتر از او هستند.

برنده: مرسدس

لوئیس همیلتون و والتری بوتاس- بحرین 2019

لوئیس همیلتون و والتری بوتاس- بحرین 2019

پس از یک آخر هفته خوب در ملبورن، تنها چیزی که مرسدسی ها انتظار آن را نداشتند، 1-2 در بحرین بوده است، پیستی که توتو ولف، مدیر پیکان های نقره ای معتقد است که آن ها اصلا در آن خوب نیستند و نمی توانند رقیبی برای قرمزها باشند.

پس از تمرینات و تعیین خط همه چیز به نفع فراری بوده و مرسدسی ها از فقدان سرعت در مستقیمی های پیست بحرین شکایت داشتند اما سکو برای لوئیس همیلتون ممکن به نظر می رسد و اما زمان های والتری بوتاس چنگی به دل نمی زد. اما در مسابقه بحرین همه چیز به نفع پیکان های نقره ای پیش رفت و اسپین شدن فتل و در نهایت مشکل موتوری لکلرک باعث شد تا چیزی که حتی خوشبین ترین طرفدار مرسدس نیز فکرش را نمی کرد، رقم بخورد.

برای اولین بار پس از 2014 است که مرسدس می تواند در بحرین 1-2 به ثبت برساند و حالا این تیم با اختلاف 39 امتیاز نسبت به قرمزها در رده نخست قرار دارد، شروع رویایی تر از این؟

بازنده: رنو

نیکو هالکنبرگ و دنیل ریکاردو - بحرین 2019

نیکو هالکنبرگ و دنیل ریکاردو – بحرین 2019

تست های زمستانه نوید یک رنوی خوب را در 2019 می داد اما کابوس های برای این تیم همچنان ادامه دارد و تا به اینجای فصل آن ها حتی برای رسیدن به مرحله سوم تعیین خط با مشکل مواجه بوده اند.

به نظر می رسید مسابقه بحرین بتواند کمی از تلخی های مسابقه گذشته را جبران کند اما به یکباره و سه دور به پایان مسابقه، دو خودروی تیم فرانسوی از مسابقه کنار رفتند. مشکل نیکو هالکنبرگ در دست بررسی است اما مشکل خودروی دنیل ریکاردو سیستم بازیابی انرژی جنبشی (MGU-K) گزارش شده است؛ تیمی متفاوت، موتوری مشابه و همان مشکل قدیمی برای گورکن…

برنده: پیست بین المللی بحرین

استارت مسابقه بحرین 2019

استارت مسابقه بحرین 2019

نکته عجیب و غریب مسابقه بحرین، عدم مشاهده آفتاب گرم بیابانی بوده است اما شرایط بادی صخیر یک مسابقه فوق العاده و غیر قابل پیش بینی را رقم زد و این مسابقه ای است که فرمول یک می تواند به آن افتخار کند.

بازنده: چارلز لکلرک

چارلز لکلرک - بحرین 2019

چارلز لکلرک – بحرین 2019

همه چیز خوب به نظر می رسید، ماموریت برای یک رده خوب در تعیین خط هم با موفقیت انجام شد و فقط یک قدم تا کسب پیروزی و سکو در مسابقه بحرین باقی مانده بود.

پیروزی در بحرین می توانست او را به سومین راننده جوانی که یک مسابقه فرمول یک را برنده شده، تبدیل کند اما خرابی سیلندر خودروی لکلرک همه آرزوهایش را نقش بر آب کرد.

برنده: چارلز لکلرک

چارلز لکلرک و سباستین فتل - بحرین 2019

چارلز لکلرک و سباستین فتل – بحرین 2019

با همه این اتفاقات نه چندان خوب اما این یک درخشش محض برای راننده ی موناکویی در دومین مسابقه اش به همراه فراری بوده و می توان به زودی خبرهای بیشتری را درباره موفقیت او شنید.

او در بحرین موفق شد پول پوزیشنی را کسب کند که هنوز مکس ورشتپن از کسب آن عاجز مانده است. او با مدیریت عالی بر روی فشارهای وارده حتی پس از ازدست دادن چند رده در ابتدای مسابقه، دوباره خود را به رده نخست رساند و بیشتر مسابقه را پیشتاز بود. تنها نکته مسابقه برای او این بود که به اما و اگرها توجهی نکرده ثابت کرد که لیاقت صندلی فراری را دارد.

بازنده: کارلوس ساینز

مکس ورشتپن و کارلوس ساینز - بحرین 2019

مکس ورشتپن و کارلوس ساینز – بحرین 2019

پس از مسابقه نه چندان خوب استرالیا، همه چیز برای کارلوس ساینز به خوبی پیش می رفت، درست زمانی که در مرحله سوم تعیین خط بحرین او توانست بالاتر از هم تیمی خود، لندو نوریس قرار گیرد.

شروع ساینز در مسابقه مانند جرقه بود و با سبقت گیری از کوین مگنوسن او به جایگاه مکس ورشتپن حمله ور شد و به نظر می رسید که او حتی از مرسدس ها هم سریع تر است. اما برخورد با ورشتپن و پنجر شدن لاستیکش یک تراژدی دیگر را برای او رقم زد و او در نهایت از مسابقه کنار رفت.

برنده: الکساندر آلبون

الکساندر آلبون

الکساندر آلبون

هیچ چیز بهتر از کسب اولین امتیاز برای یک راننده تازه کار ارزشمند نیست، آن هم در مسابقه ای که هم تیمیتان پایین تر از شما از خط پایان عبور می کند.

آلبون جوان در دومین مسابقه اش به همراه تیم تورو روسو در جایگاه نهم قرار گرفت و پس از جایگاه چهارمی بیرا در مسابقه فرانسه 1954، این اولین امتیاز برای راننده ای تایلندی در فرمول یک است.

برنده: لندو نوریس

لندو نوریس

لندو نوریس

مسابقه بحرین، مسابقه درخشش تازه کارها بود و بهترین نتیجه بین این روکی ها را لندو نوریس راننده مک لارن کسب کرد.

او در روز شنبه عملکرد خوبی داشت و به مرحله سوم تعیین خط راه یافت. مسابقه نیز برای مک لارنی ها به خوبی ادامه یافت و نوریس برخلاف هم تیمی اش توانست مسابقه را به اتمام برساند، آن هم در جایگاه ششمی، درست همان نتیجه ای که جنسن باتن برای ویلیامز در برزیل 2000 کسب کرد.

پس از پنجمی فرناندو آلونسو در مسابقه استرالیا 2018، این بهترین نتیجه ای است که نوریس برای مک لارن در چند سال اخیر کسب می کند.


منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها