کد خبر : 13984

فرمول E / پیروزی خانگی اریک ورن در گرندپری چین

فرمول E / پیروزی خانگی اریک ورن در گرندپری چین

ژان اریک ورن، مدافع عنوان قهرمانی اولین پیروزی فصل 2019 فرمولE خود را در سانیا چین کسب کرد و این یک پیروزی خانگی برای تیمش، تکیتا محسوب می شود.

به گزارش خودوتک ، الیور رولند که پول پوزیشن سانیا را کسب کرده بود، مسابقه را از رده نخست استارت زد اما طولی نکشید که در همان دورهای ابتدایی، راننده ی نیسان رده ی خود را به ورن داد. به دلیل برخورد  آندره لوترر و الکساندر سیمز، مسابقه در 12 دقیقه مانده به پایان متوقف شد. پس از گذشت 15 دقیقه مسابقه از سر گرفته شد و در عین حال ورن به دلیل عدم رعایت قوانین در هنگام شرایط ماشین ایمنی تحت بررسی قرار گرفت اما در پایان مسابقه اعلام شد که پنالتی برای راننده فرانسوی در نظر گرفته نشده و ناظران به یک توبیخ بسنده کرده اند. در انتهای مسابقه نیز رولند سعی داشت که به ورن فشار وارد کند اما تیم نیسان به او گفت که این نتیجه را تا پایان حفظ کند.

در مکان سوم نیز آنتونیو فلیکس دا کاستا راننده ی ب ام و قرار گرفت تا با این سکو صدرنشین جدول رده بندی شود.

فیلیپه ماسا - فرمولE چین 2019

فیلیپه ماسا – فرمولE چین 2019

در انتهای مسابقه نیز رابین فرینز و لوکاس دی گراسی با یکدیگر برخورد کردند و همین حادثه باعث شد تا مسابقه در حالت پرچم زرد به پایان برسد. پاسکال ورلاین و فلیپه ماسا در رده های هشتم و یازدهم مسابقه چین قرار گرفتند و استافل وندورن نیز در همان ابتدا از مسابقه کنار رفت.

آنتونیو فلیکس دا کاستا با 62 امتیاز در صدر قرار دارد و جرومو دی آمبروزیو و ژان اریک ورن با 59 و 54 امتیاز در تعقیب او هستند.

مقصد بعدی فرمول ای، رم ایتالیا خواهد بود. (23و24 فروردین)


منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها