کد خبر : 13255

فرمول E / پنالتی بی مورد برای سم برد و از دست دادن گرندپری هنگ کنگ

فرمول E / پنالتی بی مورد برای سم برد و از دست دادن گرندپری هنگ کنگ

سم برد به عنوان اولین راننده از خط پایان فرمول ای هنگ کنگ گذشت اما پس از پایان مسابقه اعلام شد که او به دلیل برخورد با آندره لوترور پنج ثانیه پنالتی دریافت می کند، بنابراین راننده ی تیم ورجن ریسینگ به رده ششم سقوط خواهد کرد.

به گزارش خودروتک ، برد که در طول مسابقه پا به پای لوترور پیش رفت و در نزدیکی او قرار داشت، در دور یکی مانده به آخر و در پیچ دوم که یک پیچ 90 درجه ی راست گرد است، به لاستیک سمت راست او کوبید و همین حادثه باعث پنچری او در چند پیچ بعدی شد و در رده چهاردهم و انتهایی مسابقه را به پایان رساند. پس از پایان مسابقه، حادثه این دو راننده سریعا تحت بررسی قرار گرفت که در نهایت منجر به پنالتی برد شد.

با این پنالتی، ادواردو مورتارا در رده نخست ای پری هنگ کنگ قرار خواهد گرفت و اولین پیروزی خود و تیمش، ونتوری در فرمول ای را کسب می کند.

لوکاس دی گراسی - فرمولE مکزیک 2019

لوکاس دی گراسی

لوکاس دی گراسی از تیم آئودی در مکان دوم  و رابین فرینز از تیم ورجن ریسینگ نیز در جایگاه سوم جدول فرمول ای هنگ کنگ قرار گرفتند.

استافل وندورن که در تعیین خط موفق به کسب پول پوزیشن شده و مسابقه را از رده نخست استارت زد، در همان ابتدا چند رده را از دست داد و در طول مسابقه نیز به نزول خود ادامه داد تا اینکه در نهایت به دلیل مشکل فنی از مسابقه کنار رفت. فیلیپه ماسا نیز در مکان پنجم قرار گرفت اما پاسکال ورلاین مسابقه را به پایان نرساند.

استافل وندورن - فرمولE هنگ کنگ

استافل وندورن – فرمولE هنگ کنگ

سم برد با 54 امتیاز در صدر جدول رده بندی 2019 قرار دارد و جرومو دی آمبروزیو و لوکاس دی گراسی با 53 و 52 امتیاز در تعقیب او هستند.

مقصد بعدی فرمول ای، سانایا چین خواهد بود. (2و3 فروردین)

منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها