کد خبر : 12525

فرمول E/ سرانجام تیم مرسدس بنز خودروی برقی فرمولا را ساخت

فرمول E/ سرانجام تیم مرسدس بنز خودروی برقی فرمولا را ساخت

درحالی‌که مرسدس بنز برای حضور در فصل ۲۰۱۹-۲۰ فرمول E آماده می‌‌شود، این تیم مدل مفهومی خودروی برقی خود را رونمایی کرد.

به گزارش خودروتک ، شرکت خودروسازی مرسدس بنز اولین خودروی الکتریکی مسابقه‌ای خود موسوم به «EQ Silver Arrow 01» را برای سری مسابقات فرمول E رونمایی کرد. این خودروی برقی با باتری ۵۲ کیلووات‌ ساعت، دارای حداکثر قدرت ۳۴۰ اسب‌بخار است و تنها در ۲.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. این میزان از توان خروجی شبیه به مشخصات خودروهای رقبایی مانند جگوار است. درحالی‌که شرکت‌کنندگان مسابقات فرمول E در سال جاری ملزم به استفاده از قطعات یکسان نیستند، اما مقررات به عملکرد مشترکی منجر خواهد شد.

مرسدس خودروی برقی خود را از Spark (یکی از تأمین‌کنندگان مسابقات فرمول E) دریافت کرد و قصد دارد برنامه آزمایش ۱۵ روزه خود را برای فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ به اتمام برساند. توتو ولف، مدیر تیم فرمول یک مرسدس بنز با انتشار ویدئویی در توئیتر از دستاوردهای این خودروساز در سری مسابقات DTM قدردانی کرد. مرسدس با پایان یافتن فصل قبل از DTM خداحافظی کرد و قصد دارد همراه‌با پورشه در فصل ششم فرمول E شرکت کند. 

Mercedes benz Formula E concept / مرسدس بنز فرمول E

توتو ولف در این زمینه گفت: ۳۰ سال حضور در DTM با خاطرات بسیار باورنکردنی به پایان رسید؛ ما به‌عنوان یکی از موفق‌ترین خودروسازان تاریخ این سری مسابقات به خود افتخار می‌کنیم. ما آخرین فصل حضور خود را با سه عنوان قهرمانی به پایان بردیم و با انجام این کار، صفحه‌ی جدیدی به کتاب‌های رکوردگیری اضافه کردیم؛ هیچ روش بهتری برای پایان دادن به این فصل عالی از تاریخ موتوراسپرت ما وجود ندارد. ما با قدردانی به گذشته خود نگاه می‌کنیم. تصمیم برای پایان حضور در DTM اصلاً کار آسانی نبود و من آن را به‌عنوان حرکتی پیشگامانه و انتخاب درستی می‌دانم. 

توتو ولف همچنین گفت: «برقی کردن سیستم‌ حمل‌ونقل، عنصری ضروری در آینده مرسدس بنز است. فرمول E سری جدیدی از مسابقات موتوراسپرت است که ما می‌خواهیم توانایی و محصولات خود را با فناوری‌های فعلی و آینده اندازه‌گیری کنیم. ظرفیت فرمول E بسیار زیاد است و با هر روز پیشرفت در آماده‌سازی برای اولین مسابقه فصل، چالش جدیدی پیش روی ما ایجاد می‌شود که باید آن را به خوبی پشت سر بگذاریم. رقابت با پورشه، آئودی، بی‌ام‌و و دیگر خودروسازان بزرگ جهان بسیار ویژه خواهد بود و من منتظر آن هستم. ما با هیجان به این فصل جدید از تاریخ موتوراسپرت مرسدس بنز نگاه می‌کنیم و اگر همه شما در این سفر هیجان‌‌انگیز از ما حمایت کنید، خوشحال خواهیم شد.»

Mercedes benz Formula E concept / مرسدس بنز فرمول E

هم‌اکنون تیم HWA وابسته به مرسدس بنز در مسابقات قهرمانی فصل ۲۰۱۸-۱۹ فرمول E رقابت می‌کند. HWA آغازی برای ورود مرسدس بنز به مسابقات فرمول E خواهد بود که توسط تیم فرمول یک مرسدس پشتیبانی می‌شود و مهندسان این تیم سیستم محرکه آن را در Brixworth انگلستان توسعه می‌دهد. 

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها