کد خبر : 11492

موتو جی پی/ در تست دوم قطر چه گذشت؟

موتو جی پی/ در تست دوم قطر چه گذشت؟

الکس رینز، موتورسوار اسپانیایی تیم سوزوکی موفق شد روز دوم تست قطر 2019 را با عنوان سریع‌ترین موتورسوار به پایان برساند.

به گزارش خودروتک، ماورریک وینالس نیز که در روز اول تست سریع‌ترین بود اختلاف خود را با جایگاه اول کم نگه داشت اما شاید هیجان‌انگیزترین حضور در بین نفرات برتر را فابیو کوارتاراروی جوان داشت.

رینز نسبت به روز اول شرایط بهتری را تجربه کرد و با ثبت زمان 1:54.593 جایگاه اول را از آن خود کرد، اما اختلاف 0.057 ثانیه‌ای وینالس با رینز نشان از سرعت یاماها در این دو روز تست دارد. گذشته از حضور قوی وینالس، کوارتارارو، موتورسوار تازه وارد تیم تازه تاسیس پتروناس یاماها با عملکرد خیره کننده‌اش تمام تیترهای خبری را معطوف به خود کرد.

فابیو کوارتارارو، تست قطر 2019

فابیو کوارتارارو، تست قطر 2019

رینز با 47 دوری که زد نشان داد می‌تواند یکی از موتورسواران مدعی قهرمانی سال 2019 باشد. هم‌تیمی او، جوان میر، نیز اختلاف آنچنان زیادی با صدر نداشت و با ثبت زمان 1:55.280 در جایگاه یازدهم جای گرفت، به علاوه وی دومین موتورسوار سریع تازه وارد موتو‌جی‌پی در این تست بود. داویده بریویو، مدیر تیم سوزوکی، گفت که میر علاوه بر تمرین برای وفق یافتن با موتور، در حال تست چند چیز دیگر نیز بود، اما با توجه سرعت امروز الکس، فردا او می‌خواهد به سرعت قابل قبول خودش برسد.

در سمت گاراژ یاماها نیز اوضاع خوب به نظر می‌رسد. وینالس با 52 دوری که زد تقریبا در مکان اول جای گرفته بود، اما به نظر خودش باید باز هم پیشرفت داشته باشد و در روز سوم به بهترین فرم خود برسد. شرایط برای دیگر موتورسوار یاماها، ولنتینو روسی، آنچنان مشابه وینالس نبود. دکتر بعد از تمام کردن 51 دور در جایگاه نوزدهم قرار گرفت و حدود 1 ثانیه کندتر از وینالس بود. ماسیمو مرگالی، مدیر ورزشی یاماها، می‌گوید که الان می‌توانند نکات مثبت تست سپانگ را تایید کنند و سرعت و ثبات این تست بسیار دلگرم کننده بوده است.

ماوریک وینالس، تست قطر 2019

ماوریک وینالس، تست قطر 2019

در این بین تیم تازه تاسیس پتروناس یاماها عملکرد خیره‌کننده‌ای داشت تا بسیار به فصل پیش رو امیدوار شوند. در مورد کوارتارارو توضیح داده شد در ابتدا و دیگر موتوروسوار این تیم، فرانکو موربیدلی، نیز مثل ولنتینو روسی در تیم اصلی یاماها مشغول جمع آوری داده بود و در مکان سیزدهم به کار خود پایان داد.

دیگر مرد سریع روز دوم تست که در مکان چهارم جای گرفت، دنیلو پتروچی از تیم دوکاتی بود. آندره دویزیوسو نیز در مکان هشتم جای گرفت. داویده تاردوزی، مدیر تیم دوکاتی، گفت که خیال دوکاتی از بابت بدنه، انجین، ایرودینامیک و قطعات الکترونیکی راحت است و فقط بر روی دوام تایرها تمرکز دارند.

هوندا نیز روز خوبی را پشت سر گذاشت. مارک مارکز در جایگاه پنجم با زمان 1:55.004 قرار گرفت اما نکته‌ی مهم‌تر از زمان مارکز، 62 دوری بود که در پیست زد تا قدم بزرگی برای ریکاوری بعد از عملش باشد. خورخه لورنزو نیز 1 ثانیه سریع‌تر از روز اول ظاهر شد اما در کنار روسی و یوهان زارکو تست را به پایان رساند. 44 دور لورنزو نیز نشان از بهبود وضعیت جسمانی وی بود.

جدول ده نفر برتر روز دوم تست قطر 2019

رده نام موتورسوار تیم زمان
1 الکس رینز سوزوکی 1:54.593
2 ماوریک وینالس یاماها +0.057
3 فابیو کوارتارارو پتروناس یاماها اس آر تی +0.315
4 دنیلو پتروچی دوکاتی +0.360
5 مارک مارکز رپسول هوندا +0.411
6 الکس اسپارگارو آپریلیا +0.580
7 تاکاکی ناکاگامی ال سی آر هوندا +0.582
8 آندره دویزیوسو دوکاتی +0.612
9 کال کراچلو ال سی آر هوندا +0.654
10 پول اسپارگارو کی تی ام +0.662

منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها