کد خبر : 11349

نتایج آخرین مسابقه قهرمانی درگ کشور مشخص شد

نتایج آخرین مسابقه قهرمانی درگ کشور مشخص شد

پنجمین و آخرین مرحله مسابقات درگ قهرمانی کشور با حضور بیش از ۱۱۵ شرکت کننده از ۱۱ استان در پیست ​بین المللی مجموعه سرزمین ایرانیان (آیلند) واقع در منطقه آزاد زرندیه برگزار شد.

به گزارش خودروتک، به نقل از روابط عمومی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، پنجمین دوره این مسابقات طی روزهای پنجشنبه و جمعه، ​​دوم و ​​سوم اسفند ماه با حضور مسئولین فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی و مسئولین منطقه آزاد زرندیه در میان استقبال پرشور هواداران رشته اتومبیلرانی در یک هوای صاف و آفتابی برگزار شد.

در روز نخست رانندگان در کلاس های مختلف به ثبت تایم پرداختند و با محاسبه زمان عبور خودروها از ۴۰۰ متر (محاسبه زمان بدون ری اکشن) نفرات برتر هر کلاس برای حضور در رقابت های روز جمعه انتخاب شدند. اما در روز دوم و دور نهایی مسابقات که در ۸ کلاس مختلف برگزار شد ​، نفرات برتر هر کلاس، پس از انجام رقابتی نزدیک و پرهیجان معرفی و در مراسم اختتامیه ای باشکوه احکام و کاپ های قهرمانی نفرات برتر به آنان اهداء شد .

از نکات قابل توجه این مرحله از مسابقات رکورد شکنی دو نفر از شرکت کنندگان در کلاس آزاد بود، ابتدا سامان خنجری توانست برای اولین بار در طول تاریخ برگزاری مسابقات درگ در ایران، با زمان ۹/۶۳۶ رکورد مسابقات را به نام خود ثبت کند، سپس ابولفضل مرادی توانست با ثبت زمان ۹/۹۹۹ ثانیه بعد از سامان خنجری بایستد و هر دو شرکت کننده با ثبت این رکوردها ورود خود را به باشگاه زیر ده ثانیه ای درگ در جهان اعلام کردند.

همچنین برای اولین بار کلاس ۲۰۶ اختصاصی بانوان برگزار شد و بانوان اتومبیلران نیز در این روز به صورت اختصاصی با یکدیگر به رقابت پرداختند و توانایی خود را برای حضور در این مسابقات به معرض آزمایش گذاشتند. 

شایان ذکر است این مرحله آخرین راند از مسابقات سال ۱۳۹۷ بود که پس از جمع بندی امتیازات پنج مرحله انجام شده نفرات برتر سال در کلاس های مختلف معرفی می شوند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها