کد خبر : 11041

فرمول یک/ اعتراض مدیر تیم مرسدس نسبت به قوانین جدید

فرمول یک/ اعتراض مدیر تیم مرسدس نسبت به قوانین جدید

مدیر تیم مرسدس، توتو ولف معتقد است که تغییرات امسال “خجالت آور” است و فقط یک تلاش حساب شده برای متوقف کردن مرسدس است.

به گزارش خودروتک، پس از بازگشت مرسدس به فرمول یک در 2010 و تشکیل یک تیم آلمانی، از 2014 مرسدس توانسته تمامی قهرمانی های ممکن چه برای رانندگان و چه تیمی را به نام خود ثبت کند و بر تخت پادشاهی فرمول یک بنشیند. اما حالا در 2019 قوانین باله های جلو و عقب ماشین های فرمول یک تغییر کرده و توتو ولف معتقد است که هدف نهایی این تغییرات متوقف کردن پیشرفت مرسدس است: جو بدی حکم فرماست. زمانی که تیمی تسلط پیدا می کند، تمام قوانین بر علیه آن ها تغییر می کند. این موضوع را می توان تا حد زیادی خجالت آور دانست. آن ها سعی می کنند با تغییر قوانین آیرودینامیکی 2019 جایگاه تیم ها را عوض کنند، ما این موضوع را با فراری و البته ردبول تجربه کرده ایم. ما باید همچنان امیدوار باشیم و اهداف درستی را دنبال کنیم.

مرسدس W10

مرسدس W10

برای دومین بار در طول این رقابت های نزدیک فراری با مرسدس، این تیم نتوانست قهرمانی رانندگان را به دست بیاورد و این لوییس همیلتون بود که پنجمین عنوان قهرمانی خود را کسب کرد، این در حالی است که مرسدس به راحتی قهرمانی تیمی را از آن خود کرد. اما ولف معتقد است که در 2019 جنگ به مراتب بزرگتری را با ردبول و فراری تجربه خواهد کرد: ماموریت ما هر سال سخت تر و سخت تر می شود. ما عملکرد خیلی خوبی داشتیم اما این رقبا را با انگیزه تر می کند. ما باید بدانیم رقابت پیش رو تا چه حد سخت است و اینکه قهرمانی ممکن است در این فصل به ما تعلق نداشته باشد.

نیکی لائودا - توتو ولف - چیس کری

نیکی لائودا – توتو ولف – چیس کری

به نظر می رسد که توتو از تغییرات قوانین و احتمالا تغییرات ماشین تیم راضی نیست و خطر رقبا را حس کرده، از سخنان مدیر مرسدس می توان نتیجه گرفت که خطر از دست دادن قهرمانی این فصل را حس کرده است. اما مرسدس همواره توانسته با تغییرات مثبت خود در طول فصل از رقبا فاصله بگیرد و حالا به نظر می رسد که توتو به تغییرات مثبت به مراتب بیشتری نسبت به فصل های گذشته نیاز دارد و روی این موضوع خیلی حساب باز کرده است.


منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها