کد خبر : 10819

فرمول یک/ حمله تند رایکونن به فراری

فرمول یک/ حمله تند رایکونن به فراری

کیمی رایکونن می گوید که از آرامش و جو تیم آلفا رومئو لذت می برد و او در جایی قرار دارد که در مقایسه با فراری، کمتر با سیاست و مزخرفاتش درگیر است.

به گزارش خودروتک، در گرندپری ایتالیا 2018 فراری اعلام کرد که قرارداد رایکونن را برای فصل آینده تمدید نخواهد کرد و چارلز لکلرک هم تیمی سباستین فتل در 2019 خواهد بود. راننده ی فنلاندی نیز سریعا اعلام کرد که به تیم سائوبر خواهد رفت، تیمی که 17 سال پیش با آن حضور در فرمول یک را تجربه کرد و حالا نام این تیم به آلفارومئو ریسینگ تغییر پیدا کرده است.

رایکونن درباره ی مدت زمان کوتاه حضورش در تیم آلفا گفت: به نظر من قطعا در اینجا آرامش بیشتری وجود دارد. بیشتر “مسابقه دادن” مورد توجه است و کمتر در مورد سیاست و مزخرفاتش صحبت می شود. به طور کلی [با نبود این مسائل] همه ی افراد راحت تر هستند و ترجیح می دهند فضا این گونه باشد.

کیمی رایکونن و چارلز لکلرک

کیمی رایکونن و چارلز لکلرک

رایکونن همچنین به جانشین خود در فراری نصیحت کرد که به مسائل حاشیه ای توجهی نکند و بیشتر تمرکزش بر روی رانندگی باشد: او تیم را می شناسد و چند سالی را با فراری بوده است و این گونه نیست که به جای کاملا تازه ای نقل مکان کند. او از فرمول یک تجربه دارد اما در جایگاه ویژه ای قرار گرفته است. اوضاع بعضی مواقع عذاب آور می شود و همیشه اینگونه بوده و برای او بهتر است که درگیر بسیاری از مسائل نشود و فقط کاری را انجام دهد که برای آن استخدام شده است.

اغلب ما برای انجام دادن کارها به روش های خاصی پناه می بریم اما در فراری اوضاع کمی متفاوت است. اگر این شما را ناراحت نکند، مشکلی وجود نخواهد داشت. درگیر مسائل نشو و فقط کاری را انجام بده که آن ها از تو می خواهند. او افراد تیم را می شناسد و با آن ها کار کرده و همین همه چیز را آسان می کند.

کیمی رایکونن و مائوریزیو آریوابنه

کیمی در انتها افزود که هیچ نظری درباره ی اخراج شدن مائوریزیو آریوابنه و جایگزینی او با متیا بینوتو ندارد: من هم مانند بقیه فقط خبرش را خواندم. راستش را بخواهید نخواندم، دوست مادرم از من پرسید”این خبر را دیده ای؟” و من هم گفتم “نه!” زیرا ما در فنلاند بودیم و علاقه ای به دیدن هیچ خبری نداشتم. هیچ نظری نداشتم و در حال حاضر نیز هیچ نظری درباره ی دلایلش ندارم، به من هم ربطی ندارد که دلیلش را بدانم و خودم را درگیر آن کنم.

منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها