کد خبر : 10076

اسلحه جدید تیم جیپ برای مسابقات جهانی آفرود

اسلحه جدید تیم جیپ برای مسابقات جهانی آفرود

ابتدای آذر ماه گذشته بود که شرکت جیپ از ویرایش جدید گلادیاتور خود رونمایی کرد. خودرویی ساده و جذاب که سبک جدید پیکاپ‌های سایز متوسط آفرود را در نمایشگاه 2018 لس‌آنجلس به نمایش گذاشت. اکنون جیپ این اسطوره شاسی‌بلند سازی و قهرمان دنیای آفرود قصد دارد گلادیاتور را راهی مسابقات رسمی آفرود کند.

به گزارش خودروتک، گلادیاتور برای حضور در مسابقات اسپیدترکس 4600 آماده می‌شود که در آن خودروها از شاسی و پیشرانه استاندارد استفاده می‌کنند.

پروژه جدید شرکت که در همکاری با گروه معروف آفرودسازی Savvy شکل گرفته، شرکت‌کننده اصلی تیم جیپ در رقابت‌های آتی King of the Hammers خواهد بود. این خودرو در کلاس «اسپیدترکس 4600» به رانندگی آفرودرهای معروف رابی گوردون و اریک میلر حضور پیدا خواهد کرد. بر اساس تقسیم وظایف رانندگان، گوردون بخش پیمایش سرعتی را به دست خواهد گرفت و میلر نیز در بخش صخره‌نوردی پشت فرمان می‌نشیند. این رقابت‌ها از امروز استارت می‌خورد. تیم جیپ که به لطف ثبت رکورد سریع‌ترین سرعت در تعیین خط دیروز توسط میلر اعتماد به نفس عجیبی پیدا کرده،‌ وعده قهرمانی در این دوره را داده است.

یکی از اصلی‌ترین قوانین حضور در کلاس اسپیدترکس 4600 استفاده خودروها از شاسی و پیشرانه استاندارد است. این یعنی گلادیاتور جدید با همان پیشرانه 3.6 لیتری شش سیلندر V شکل که 285 اسب‌بخار قدرت و 352 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، راهی میدان می‌شود. البته این قانون دست و پای جیپ را برای اعمال دیگر تغییرات بهینه‌سازی نبسته است. چراکه مانند یک هیولای آفرود حرفه‌ای، برای این خودرو از اکسل‌های «Dynatrac 60» استفاده شده است. هم‌چنین سیستم تعلیق منحصر به فرد آن نیز توسط شرکت Fox تهیه شده است.

جیپ گلادیاتور فوق به وینچ، اتاق رول‌کشی شده و تایرهای عریض 35 اینچی شرکت Falken مجهز شده است. داخل کابین می‌توان هنر شرکت ساوی را بیشتر مشاهده کرد. جایی که چاره‌ای غیر از استفاده از صندلی‌های مسابقه‌ای Sparco نبوده است. البته جای تعجبی ندارد اگر بگوییم برای کاهش هرچه بیشتر وزن، صندلی‌های عقبی به کلی حذف شده‌اند. دور جدید رقابت‌های فوق در مسافتی به طول 199.5 کیلومتر در صحرای کالیفرنیا برگزار خواهد شد.

نگاهی به تاریخچه گلادیاتور

گلادیاتور یکی از قدیمی‌ترین تولیدات جیپ به شمار می‌آید. به طوری که اولین نمونه از آن در سال 1962 به عنوان یک پیکاپ 2 در رونمایی شد. گلادیاتورهای ابتدایی که استفاده گسترده‌ای در مصارف نظامی داشتند و تا سال 1988 عمر کردند. 30 سال بعد مجدداً جیپ تصمیم گرفت گلادیاتور را زنده کند. نسل جدید این خودرو که روی پلتفرم رنگلر تولید شده بود، سال گذشته میلادی در نمایشگاه لس‌آنجلس رسماً رونمایی شد. بد نیست بدانید وزن قابل تحمل گلادیاتور 730 کیلوگرم و توان کششی آن حداکثر 2470 کیلوگرم است.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها