کد خبر : 9853

آخرین وضعیت پرداخت حقوق عقب افتاده معلمان خارج از کشور

آخرین وضعیت پرداخت حقوق عقب افتاده معلمان خارج از کشور

قائم‌مقام وزیر و رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: در تلاش هستیم تا بتوانیم 7 ماه حقوق معلمان اعزامی خارج از کشور را پرداخت کنیم که پرداخت حقوق معلمان اعزامی منقضی خدمت را در این موضوع لحاظ کردیم و امیدواریم تا پایان سال تسویه شود.

غلامرضا کریمی در گفت‌وگو با فارس در واکنش به درخواست مخاطبان این خبرگزاری در سامانه در «فارس من» درباره «حقوق معلمان اعزام به خارج» و «معلمان اعزامی به مدارس خارج از کشور را دریابید»، اظهار کرد: کلاً 401 معلم در سال تحصیلی جاری یعنی از ابتدای سال جاری(اول فروردین 97) داشتیم که فوق‌العاده ارزی دریافت می‌کردند حدود 130 نفر از این افراد پایان تابستان برگشتند و ما الان در خارج از کشور چیزی حدود 271 نفر معلم اعزامی دارای حقوق ارزی داریم. 

وی ادامه داد: در 6 ماهه اول سال به دلیل اینکه سازوکارهای لازم در بانک مرکزی برای تبدیل مبالغ ریالی ما به ارز وجود نداشت ما فقط 20 روز از حقوق ماه اول معلمان اعزامی یعنی فروردین ماه را پرداخت کردیم.

کریمی با بیان اینکه 130 معلمی که به کشور بازگشتند، فوق العاده ارزی 6 ماهه اول سال خود را دریافت نکردند، گفت: برای 271 معلمی که در خارج از کشور هستند، 3 ماه از حقوق‌شان را علی الحساب پرداخت کردیم و همانطور که اشاره کردم 20 روز از حقوق ماه اول را نیز به حساب‌شان واریز کردیم.

وی افزود: در حال تلاش هستیم حقوق معوقه نیروهای منقضی خدمت را پرداخت کنیم و معوقات ما تنها برای معلمان اعزامی در خارج از کشور باشد تا با سازوکارهایی که دولت برای نهادهایی که بودجه ارزی دارند، فراهم می‌کند بتوانیم معوقات را جبران کنیم.

  قائم‌مقام وزیر و رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور ادامه داد: حق مسکن سال 95 معلمان اعزامی در کشورهای سرپرستی ترکیه و روسیه پرداخت نشده است که آن هم جزو معوقات است که به دنبال پرداخت آن هستیم.

وی گفت: امیدوارم با تخصیصی که صورت می‌گیرد و 10 درصد اضافه بودجه که دریافت می‌کنیم بتوانیم 7 ماه حقوق معلمان اعزامی خارج از کشور را پرداخت می‌کنیم که پرداخت حقوق معلمان اعزامی منقضی خدمت را در این موضوع لحاظ کردیم و امیدواریم تا پایان سال تسویه شود و 7 ماه حقوق نیروهای اعزامی فعلی را بتوانیم پرداخت کنیم. 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها