کد خبر : 9348

جدیدترین گمانه زنی در مورد هیات مدیره پرسپولیس

جدیدترین گمانه زنی در مورد هیات مدیره پرسپولیس

در حالی که ثبات فنی یکی از عوامل موفقیت پرسپولیسی‌ها بوده است اما عدم وجود هیئت مدیره‌ای مشخص به نقطه ضعف اصلی این باشگاه تبدیل شده و وزارت ورزش به تعیین و تکلیف برای آن نمی‌پردازد.

ثبات واژه‌ای بسیار آشنا و آرامش بخش برای هواداران پرسپولیس در چند سال اخیر بوده است. وضعیت آرمانی که با آمدن برانکو ایوانکوویچ به نیمکت پرسپولیس جلا بخشید و آن‌ها را تا فینال آسیایی پیش برد. اما تصویب قانونی به نام منع به کارگیری بازنشستگان مدیریت این باشگاه را زیر و رو کرد و باعث خداحافظی سه عضو هیئت مدیره از بدنه شد. پیش از این علی اکبر طاهری با خداحافظی از صندلی مدیریت پرسپولیس از هیئت مدیره کنار رفته بود. اما پس از تصویب این قانون حمیدرضا گرشاسبی، محمدرضا حاجی بیگی و ابوالفضل روغنی‌ها هم به ناچار این کرسی محبوب را از دست دادند تا تنها جعفر کاشانی باقی بماند.

نزدیک به دو ماه است از قول وزارت ورزش مبنی بر انتخاب هیئت مدیره جدید می‌گذرد اما هیچ اتفاقی رخ نداده و حالا هواداران سرخپوش تنها شاهد تعیین تکلیف برای استقلال هستند. دو روز قبل پنج عضو جدید هیئت مدیره آبی پوشان به طور رسمی از سوی وزیر معرفی شدند و کار خود را با انتخاب رسمی امیرحسین فتحی به عنوان مدیرعامل شروع کردند.

حالا اما گمانه زنی‌های مختلفی در خصوص هیئت مدیره پرسپولیس انجام شده است. گویا قرار است این جمع هم به مانند استقلال پنج  نفره باشد. در این بین جعفر کاشانی، با توجه به اینکه ممنوعیتی از جهت بازنشستگی ندارد کماکان مورد تایید وزارت قرار دارد و به عنوان رییس هیئت مدیره فعالیت خواهد کرد. به این وسیله او یکی از پیشکسوتان هیئت مدیره خواهد بود. دیگر عضوی که مد نظر سلطانی فر قرار گرفته و سابقه حضور در پرسپولیس را دارد، بیژن ذوالفقارنسب است. فردی نزدیک به وزیر ورزش که سابقه 5 ساله در پوشیدن پیراهن پرسپولیس دارد و شخص مقبولی در بین فوتبالی‌ها است. با انتخاب این دو پرونده حضور پیشکسوتان در هیئت مدیره بسته می‌شود.

در ادامه ایرج عرب، سرپرست کنونی باشگاه هم به احتمال فراوان عضو سوم هیئت مدیره خواهد بود. گزینه‌ای که مورد تایید وزارتخانه هم هست و حضور در هیئت مدیره پاداش خدمات خوبش برای باشگاه پرسپولیس خواهد بود.

در این میان سخنانی هم در خصوص حضور مهدی محمدنبی، دبیرکل سابق فدراسیون و قائم مقام باشگاه پرسپولیس در هیئت مدیره مطرح شده است. فردی که علاوه بر قدرت اجرایی، دستی هم در فعالیت‌های اقتصادی دارد و می‌تواند از این لحاظ به باشگاه کمک خوبی کند. از آن جهت که وزارت ورزش به دنبال دو عضو اقتصادی خواهد بود، حضور این فرد نام آشنا در فوتبال باعث توجه بیشتر سلطانی فر و معاونانش شده است. آخرین عضو هیئت مدیره هم قطع به یقین از فعالان اقتصادی و بانکی خواهد بود.

گزینه‌ای که هنوز وزیر بر روی آن به جمع بندی نرسیده و باید دید در نهایت کرسی پنجم به چه فرد قدرتمند اقتصادی تعلق می‌گیرد. طبق اخبار رسیده تا هفته آینده هیئت مدیره پرسپولیس به صورت رسمی اعلام می‌شود و پس از تصمیم آن‌ها مدیرعامل باشگاه به صورت قانونی معرفی خواهد شد.

منبع:ورزش سه

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها