کد خبر : 9303

گل‌هایی که کفش های اماراتی را درآورد!

گل‌هایی که کفش های اماراتی را درآورد!

اتفاقاتی که از روی سکوها در دقایق پایانی بازی میزبان جام ملت ها برابر قطر رقم خورد در جهان بازتاب رسانه ای پیدا کرد.

به گزارش ورزش سه شکست امارات با چهار گل برابر قطر باعث شد تا هواداران اماراتی حاضر در ورزشگاه دست به اقداماتی خارج از قانون و عرف مسابقاتی در این سطح بزنند. آنچه می تواند شرایط فوتبال آسیا را کماکان نگران کننده نشان بدهد اتفاقاتی است که بعد از زدن گل دوم قطر در ورزشگاه رخ داد و هواداران اماراتی با پرتاب کفش و یا همان صندل های مخصوصشان و همچنین بطری های پلاستیکی آب به زمین و به سمت بازیکنان قطر، صحنه هایی عجیب و دور از ذهن را رقم زدند.

خلق چنین صحنه هایی در مرحله نیمه نهایی یکی از مهم تورنمنت های فوتبالی جهان و مقایسه آن با واکنش های مشابه مثل شکست 7 بر صفر برزیل در جام ملت های 2014 نشان دهنده مشکلات حل نشده ای در سطح فوتبال قاره آسیا است.

این اتفاق باعث شد تا برخی از معروف ترین رسانه های بین المللی به آن بپردازند. نیویورک تایمز بااشاره به پیروزی تیم قطر در این بازی نوشت:" با پرتاب توهین و کفش ، قطر امارات را شکست داد و به  فینال جام ملت ها رسید"

یک روزنامه انگلیسی هم با این تیتر :" گل دوم و کفش های بیشتر" به صحنه ای اشاره می کند که هواداران اماراتی بعد از به ثمر رسیدن گل دوم قطر کفش هایشان را به سمت بازیکنان این تیم پرتاب کردند.

این اتفاق بعد از به ثمر رسیدن گل های سوم و چهارم قطر اوج گرفت و هواداران عصبانی اماراتی بطری های آب و کفش های بیشتری را به سوی بازیکنان تیم پیروز پرتاب کردند. اتفاقاتی که می تواند وجهه فوتبال آسیا و AFC را در سطح جهانی مخدوش کند. بازی تیم های امارات و قطر علاوه بر هیجان  موجود در مرحله نیمه نهایی به دلیل روابط سیاسی تیره دو کشور نیز حساسیت های بیشتری پیدا کرده بود. قطر در این مسابقات تنها تیمی بود که هوادارانش اجازه حضور در امارات پیدا نکرده بودند و شکست 4 بر صفر امارات میزبان مقابل این تیم برای هواداران اماراتی سنگین تمام شد و آن ها هم با پرتاب صندل های مخصوصشان و بطری های آب اعتراض و عصبانیتشان را به این موضوع نشان دادند

13971109001290_Test_PhotoN

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها