کد خبر : 9294

بازی ساز آفریقایی در راه استقلال

بازی ساز آفریقایی در راه استقلال

در فاصله چند روز مانده به پایان زمان نقل‌و‌انتقالات لیگ برتر، مدیران این تیم به دنبال جذب یک پلی‌میکر آفریقایی هستند.

تنها چند روز بیشتر به پایان زمان نقل‌و‌انتقالات نیم‌فصل لیگ برتر باقی نمانده است و تیم‌ها آخرین تلاششان را برای جذب بازیکنان مدنظرشان انجام می‌دهند تا با حضوری پرقدرت بتوانند نتیجه خوبی در ادامه رقابت‌های لیگ برتر بدست بیاورند.

باشگاه استقلال مانند فصول گذشته خیلی دیر وارد بازار نقل‌و‌انتقالات شد یا می‌توان به نوعی دیگری تعبیر کرد که بسیار دیر توانست دو بازیکن مدنظر شفر را به جمع آبی‌پوشان اضافه کند. دو بازیکنی که در نیم‌فصل دوم می‌توانند عصای دست شفر باشند اما نیازمند زمان برای هماهنگ شدن با بقیه بازیکنان هستند.

اسماعیل گونکالوس
اسماعیل گونکالوس

نگرانی هوادارن استقلال تا روزهای پایانی زمان نقل‌و‌انتقالات ادامه داشت اما در فاصله چند روز، ابتدا اساعیل گونکالوس مهاجم رزومه دار گینه‌ای با مسئولان این تیم به توافق رسید تا خیال شفر از بابت خط حمله تا حدود زیادی راحت شود. بازیکن بعدی که آبی‌ها موفق شدند جذب کنند امید نورافکن جوان مستعد و چپ‌پای تیم شارلوا بود که بصورت قرضی و تا پایان لیگ برتر امسال به جمع شاگردان شفر اضافه شد. نورافکن سابقه بازی در استقلال را در کارنامه خود دارد و زیر نظر علیرضا منصوریان و شفر قبلاً کار کرده است.

امید نورافکن
امید نورافکن

گفته می‌شود استقلال تنها یک بازیکن دیگر جذب خواهد کرد و در پست پلی‌‎میکر با چند گزینه خارجی صحبت‌هایی انجام داده که بیشترین شانس برای پیوستن به این تیم با آیاندا پاتوسی است که ذاتاً یک پلی میکر است. این بازیکن قابلیت بازی در پست‌های دیگر را هم دارد. نهایتاً باید دید این بازیکن اهل آفریقای جنوبی که سابقه بازی در تیم ملی کشورش را هم دارد به جمع آبی‌پوشان پایتخت اضافه خواهد شد یا خیر.

 آیاندا پاتوسی
آیاندا پاتوسی

با رفع مصدومیت داریوش شجاعیان و محسن کریمی،  می‌توان این دو بازیکن را هم جزء ورودیهای جدید به حساب آورد چرا که مصدومیت بلندمدتشان باعث شده بود از لیست استقلال خارج شوند و مجدداً حالا با آمادگی کامل مهیای بازی در ترکیب مدنظر شفر باشند. شجاعیان با تکنیک منحصر به فردش می‌تواند خلاء پلی میکر را برای آبی‌پوشان پر کند.

داریوش شجاعیان
داریوش شجاعیان

اما خروجی‎‌های استقلال زیاد نبودند و اکثر بازیکنان با نظر مستقیم شفر در جمع آبی‌ها ماندگار شدند. جابر انصاری نهایتاً پس از کش و قوس‌های فراوان از جمع استقلالی‌ها جدا شد. دیگر بازیکنی که از این تیم جدا شد الحاجی گرو مهاجم ناکارآمد نیجریه‌ای بود که تنها یک گل از روی نقطه پنالتی ثمره کارش در استقلال بود. مارکوس نیومایر هم بصورت توافقی و دو طرفه قراردادش را فسخ کرد تا یک جای خالی دیگر برای آبی‌ها در لیست باز شود.

خلاصه نقل‌و‌انتقالات استقلال تا این لحظه موارد بالا می‌باشد. اما به نظر می‌رسد کار تیم نقل‌و‌انتقالاتی آبی‌پوشان هنوز به اتمام نرسیده است و احتمالاً باید شاهد جذب یک بازیکن خارجی دیگر برای این تیم باشیم.

منبع:ورزش11

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها