کد خبر : 9256

نحوه تسهیل پرداخت حق التدریس معلمان تشریح شد

نحوه تسهیل پرداخت حق التدریس معلمان تشریح شد

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از تسهیل در نحوه پرداخت حق‌التدریس دبیران و هنرآموزان خبر داد و به تشریح جزئیات آن پرداخت.

مسعود ثقفی مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با اشاره به بخشنامه برقراری فوق‌العاده ویژه برای دبیران و هنرآموزانی که متقاضی افزایش ساعت تدریس تا سقف ۳۰ ساعت هستند، اظهار کرد: این موضوع با شرط آنکه نیاز به دبیر و هنرآموز در آن رشته و جنسیت باشد، قابل اجراست.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان  با مراجعه به امور اداری آموزش و پرورش محل خدمت و درخواست مکتوب نسبت به افزایش ساعت تدریس از ۲۴ ساعت به ساعت ۳۰ اقدام کنند که امکان اعمال آن از یک مهر ماه امسال فراهم است.

ثقفی با اشاره به مزایای این طرح گفت: اول اینکه در حقوق بازنشستگی آنها محاسبه خواهد شد و دوم اینکه مبلغ حق‌التدریس را بر اساس این قانون در حین سال و ۱۲ ماه می‌توانند دریافت کنند و همزمان با دریافت حقوق بگیرند و البته محدودیت طرح نیز این است که به شرط نیاز در رشته و جنسیت مورد نظر می‌توان انجام داد.

وی با بیان اینکه این طرح بر اساس فوق العاده ویژه موضوع بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری اجرا می‌شود، اظهار کرد: بر اساس آن می‌توان ۱۷.۵ درصد حقوق ثابت و فوق‌العاده مستمر دبیران و هنرآموزان مشمول این طرح را افزایش داد.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه تسهیل در نحوه پرداخت حق‌التدریس دبیران و هنرآموزان صورت می‌گیرد، افزود: اختیاری بودن این طرح از مزایای آن است و تمدید آن در پایان هرسال منوط به درخواست کتبی فرهنگیان است.

منبع:فارس

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها