کد خبر : 9089

خبر جدید در مورد استخدام دانشجو معلمان

خبر جدید در مورد استخدام دانشجو معلمان

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به جلسه‌ امروز خود با رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: تا چند روز آینده مشکل حل می‌شود و همان‌طور که در دفترچه کنکور ۹۷ اعلام شده بود، استخدام دانشجومعلمان به‌شیوه رسمی آزمایشی می‌شود.

استخدام معلمان سال‌هاست که به‌صورت رسمی است چه آن زمان که از طریق مراکز تربیت معلم جذب می‌شدند و چه حالا که آموزش‌وپرورش صاحب دانشگاه ویژه خود شده است تا نیروهای مورد نیازش را تربیت کند اما هم‌اکنون سازمان امور اداری و استخدامی حکم به "پیمانی شدن استخدام دانشجومعلمان" ورودی دانشگاه فرهنگیان داده است.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و  پرورش در واکنش به اعتراض گسترده دانشجومعلمان ورودی 97 که تعدادشان به حدود 24 هزار نفر می‌رسد و حالا استخدام "پیمانی" در حکم آنها درج خواهد شد، می‌گوید: "چون مذاکره اینجانب با رئیس سازمان امور استخدامی طولانی شده بود و به اتفاق نظر نرسید با نزدیک شدن به پایان سال مالی احتمال تضییع حقوق 6ماهه همکاران جوانم وجود داشت بنابراین برای رفع این خطر فعلاً احکام به‌صورت پیمانی صادر شد تا موضوع در سال آینده ادامه یابد و احکام تصحیح شود ان‌شاءالله".

البته این سخنان بطحایی و اطمینان خاطر دادن او بابت پیگیری ماجرا نتوانست خیال دانشجومعلمان را جمع کند و از نگرانی آنها بکاهد و آنها این بار با حضور در دیوان عدالت اداری و ارائه دادخواست به‌دنبال پیگیری تبدیل استخدام خود به رسمی آزمایشی هستند.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش‌وپرورش در آخرین گفت‌وگوی خود در این رابطه که در شبکه خبر انجام شد، اظهار کرد:‌ در سال جاری برای همکاران جدید بر اثر برداشت حقوقی سازمان امور استخدامی که البته از قبل هم اعلام کرده بودند، احکام استخدام به‌صورت "پیمانی" صادر شد.

وی افزود: اختلاف برداشتی بین بخش‌های حقوقی وجود دارد که در حال حل شدن است و مشکل استخدام "پیمانی" دانشجومعلمان ورودی 97 نیز حل خواهد شد و امیدوارم ظرف چند روز آینده با اصلاح احکام، حکم استخدام آنها به‌صورت رسمی آزمایشی صادر شود.

بطحایی با ابراز اینکه "امروز جلسه‌ای را با رئیس سازمان امور استخدامی داشتم و بقیه جلسه به بعدازظهر موکول شد"، تصریح کرد: تا چند روز آینده  مشکل حل می‌شود و همان‌طور که در دفترچه کنکور 97 اعلام شده بود، استخدام دانشجومعلمان به‌شیوه رسمی آزمایشی است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها