کد خبر : 8835

بی رحم و خطرناک، مثل زوج طازمون

بی رحم و خطرناک، مثل زوج طازمون

تیم ملی ایران با تکیۀ بر آمادگی بی‌نظیر مهدی طارمی و سردار آزمون، توانست به مرحلۀ نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا2019 راه پیدا کند.

دیدار تیم ملی ایران مقابل چین از ساعت 19:30 آغاز شد و از همان ابتدای بازی این بازیکنان ایران بودند که بازی را در اختیار گرفتند و موفق شدند در نیمۀ اول با دو گل مهدی طارمی و سردار آزمون  بازی را به اتمام برساند و راهی رختکن شوند و در نیمۀ دوم هم با یک نمایش بی‌نقص روی پاس مهدی طارمی این کریم انصاری‌فرد بود که توانست در دقیقۀ 90 برای بار سوم دربازۀ چین را باز کند.

تیم ملی ایران که تصمیم خود را برای پایان دادن به طلسم 43 سالۀ قهرمان نشدن در جام ملت‌های آسیا گرفته است تا این‌جا نشان داده که بهترین تیم این تورنمنت بوده است و اگر به همین روند ادامه دهد قطعا قهرمانی دور از دسترس نخواهد بود.

نکتۀ قابل تامل دربارۀ ایران در این جام درصد مالکیت بالا و بازی ترکیبی عالی در نمایش‌هایشان است. مشخص است که کارلوس کی‌روش سیستم بازی خود را نسبت به جام جهانی تغییر داده و دیگر خبری از آن تیمی که در زمین خود جمع می‌شد و چشم به ضد حمله داشت نیست! که همین موضوع باعث درخشش زوج خط حملۀ ایران در جام ملت‌های آسیا شده است تا آنها بیشتر از همیشه به چشم بیایند.

مهدی طارمی و سردار آزمون در این تورنمنت نمایش فوق‌‌العاده‌ای داشتند و بدون شک پایه‌ساز اصلی پایان دادن به طلسم 15 ساله یوزها بودند؛  بدون شک ترسناک‌ترین زوج جام هفدهم، تا به این‌جا مهدی طارمی با سه گل زده و سردار آزمون با چهار گل زده بوده‌اند که  آمادگی بالای خود را به رخ حریفان کشیده‌اند و نشان دادند حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

بعد از علی دایی و خداد عزیزی در آن نسل طلایی، فوتبال ایران در طی این سال‌های اخیر کمبود چنین زوج آماده‌ای  را در ترکیب خود حس می‌کرد. حال که این دو بازیکن به مرز پختگی و هماهنگی در کنار هم رسیده‌اند می‌توانیم به کسب چهارمین قهرمانی در جام ملت‌های آسیا امیدوار باشیم چرا که با در نظر گرفتن شرایط سنی آنها می‌توان از بُعدی دیگر اینگونه به حضور آنها در ترکیب تیم ملی ایران نگاه کرد که خط حملۀ ایران، در صورت بیشتر فضا یافتن در نمایش‌های هجومی خود، قادر به بیمه کردن نوک پیکان خط حمله‌مان برای حداقل 5 سال متوالی خواهند بود.

منبع: ورزش11

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها