کد خبر : 8801

اولین گوشی موبایل بدون پورت + عکس

اولین گوشی موبایل بدون پورت + عکس

شرکت چینی میزو اولین گوشی بدون درگاه جهان به‌نام Zero را رونمایی کرد. این گوشی هیچ‌ درگاهی برای شارژ یا اتصال کابل ندارد.

به گزارش خودروتک، بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند با پیروی از اپل، جک هدفون را در گوشی‌های خود حذف کردند؛ اما میزو (Meizu) پا را از این نیز فراتر گذاشته است. میزو گوشی هوشمند جدیدی به‌نام Zero معرفی کرده که از جک هدفون و درگاه شارژ و منفذ اسپیکر بی‌بهره است. این دستگاه حتی شکاف سیم‌کارت و دکمه‌های معمول موجود در سایر گوشی‌ها را نیز ندارد. تنها عناصری که در سطح یکنواخت بدنه‌ی سرامیکی ۷.۸ میلی‌متری این گوشی دیده می‌شود، دوربین‌های ۱۲ و ۲۰ مگاپیکسلی پشتی و دو سوراخ ریز است. یکی از این سوراخ‌ها برای میکروفون و دیگری برای تنظیم مجدد گوشی (Rest) درنظر گرفته شده است.mizeu zero/ میزو زیرو

به‌نظر می‌رسد این دستگاه پاسخ میزو به مدل کانسپت APEX FullView شرکت ویوو (Vivo) باشد؛ هرچند این مدل نیز در زمان رونمایی در اوایل سال ۲۰۱۸ به جک هدفون مجهز بود. میزو برای جبران حذف درگاه‌های گوشی Zero، آن را به بلوتوث نسخه‌ی ۵ و نوعی ارتباط بی‌سیم USB مجهز کرده که گفته می‌شود سرعتی مشابه با USB 3.0 در انتقال فایل‌ها دارد.

صفحه‌نمایش ۵.۹۹ اینچی QHD اولد گوشی هوشمند Zero همچون اسپیکری بزرگ عمل می‌کند. این دستگاه حاشیه‌های زیادی دارد که دوربین ۲۰ مگاپیکسلی جلویی را در خود جای‌داده است؛ ولی حسگر اثرانگشت آن کاملا در صفحه جای‌گذاری شده است. این گوشی که از پردازنده اسنپدراگون 845 بهره می‌برد، از شارژر بی‌سیم ۱۸ واتی به‌جای درگاه شارژ معمولی استفاده می‌کند. همچنین، احتمالا دکمه‌های فیزیکی معمولی نیز ندارد و درعوض، از دکمه‌های لمسی حساس به فشار بهره می‌برد که در حاشیه‌ها، بازخورد مبتنی بر حس لامسه از خود نشان می‌دهند.

افزون‌براین، میزو حذف شکاف سیم‌کارت در گوشی Zero را با فناوری سیم‌کارت ازپیش تعبیه‌شده یا eSIM جبران می‌کند. به‌گفته‌ی میزو، عرضه‌ی این گوشی در چین به پیشرفت اپراتورهای محلی در ارائه‌ی فناوری eSIM وابسته است. بنابراین، ممکن است عرضه‌ی آن در ابتدا محدود باشد.

مشخصات فنی میزو زیرو
عرضه
معرفی 2019، ژانویه
وضعیت عرضه در آینده نزدیک (فوریه 2019)
نمایشگر
نوع AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
سایز 5.99 اینچ
رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل، 19.5:9 (~430 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
بدنه
ابعاد -
وزن -
ساخت جلو از جنس شیشه و پشت از جنس سرامیک
  IP68
سیم‌کارت eSIM
پلتفرم
سیستم‌عامل اندروید 9.0 (پای)
تراشه Qualcomm SDM845 Snapdragon 845 (ده نانومتری)
پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (4 هسته‌ی 2.8 گیگاهرتز Kryo 385 Gold و چهار هسته‌‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 385 Silver)
پردازنده گرافیکی Adreno 630
حافظه
درگاه حافظه خیر
حافظه داخلی 64/128 گیگابایت، 4/6 گیگابایت رم
دوربین
اصلی 12 مگاپیکسل (لنز واید 27 میلی‌متری، 1/2.3 اینچ سایز سنسور، 1.55 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار با تشخیص فاز) 20 مگاپیکسل (فوکوس خودکار با تشخیص فاز)
قابلیت‌ها فلاش دوگانه‌ی LED دوگانه -tone فلاش، پانوراما
ویدیو 2160p@30fps، 1080p@30fps
سلفی 20 مگاپیکسل
صدا
جک ۳.۵ میلی‌متری خیر
  لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی
باتری
باتری باتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت
قابلیت‌ها
حسگرها حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما
  شارژ بی‌سیم 18W
شبکه
فناوری GSM / CDMA / HSPA / LTE
اتصالات
شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، WiFi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث 5.0، A2DP، LE
GPS بله، با A-GPS، GLONASS
NFC بله
رادیو خیر
USB خیر
متفرقه
رنگ‌ها مشکی، سفید
 
منبع: زومیت
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها