کد خبر : 8674

کار تمام شد؛ گادوین منشا بالاخره تخفیف داد و رفت

کار تمام شد؛ گادوین منشا بالاخره تخفیف داد و رفت

خودِ گادوین منشا شاید فکرش را نمی‌کرده و از مازاد شدنش غافلگیر شده باشد اما تصور چنین روزی که مرد کروات از او بگذرد، اصلا از ذهن ما دور نبود.

با هر توپی که منشا از دست می‌داد و هر بار که موقعیت‌های گلزنی پرسپولیس را یکی یکی با بی‌دقتی حراج می‌کرد، برانکو مطمئن‌تر می‌شد از نخواستنش.

اتفاقا در طول فصل زیاد می‌شنیدیم که آقای سرمربی قید مهاجم نیجریه‌ای را زده و به محض باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه، منشا را رد می‌کند. از درد بی‌بازیکنی بود و فقط می‌خواست مطمئن شود که برای او جانشین دارد وگرنه شاید تا نیم‌فصل هم تحملش نمی‌کرد. البته برانکو تا وقتی مهاجم نخریده بود، با گادوین منشا مدارا می‌کرد اما حضور ماریو بودیمیر که اتفاقا هموطنش هم هست، تکلیف مهاجم نیجریه‌ای را یکسره کرد.

بودیمیر 32 ساله را که در 15 بازی فصل گذشته برای دینامو زاگرب 7 گل زده بود، خودِ ایوانکوویچ انتخاب کرد و وقتی از توافق باشگاه با او مطمئن شد، گادوین منشا را کنار گذاشت. هنوز البته نه تسویه حسابی صورت گرفته و نه رضایتنامه منشا را صادر کرده‌اند اما این بازیکن دیگر حق حضور در تمرینات پرسپولیس را ندارد. دلیلش هم همان عملکرد ناامیدکننده او در طول فصل است که البته خودِ منشا همیشه مدافعش بود و هیچ انتقادی را به آن وارد نمی‌دانست.

حالا اما دیگر فرصتی برای جبران ندارد و باید دنبال تیم باشد. هر چند خودش اصلا به رفتن مایل نیست: «من پرسپولیس را دوست دارم و می‌خواهم بمانم اما نمی‌دانم چرا نظر باشگاه تغییر کرده.» با این حال آنها تا صبح دیروز حتی برای جدایی هم به توافق نرسیده بودند. نه که باشگاه نظر برانکو و جدایی منشا را نپذیرفته باشد که اتفاقا از این انتقال سود هم می‌برد اما خب هنوز هیچ اتفاق تازه‌ای رخ نداده است.

وضعیت منشا با پرسپولیس کماکان نامشخص است و قرار بر این است که دو طرف در روزهای آینده یک بار دیگر به مذاکره بنشینند. البته مسوولان باشگاه پرسپولیس مدام تکرار می‌کنند که مشکل خاصی در این رابطه وجود ندارد و گادوین منشا هم بدون مشکل جدا خواهد شد اما ظواهر امر این ادعای آنها را تایید نمی‌کند. قرارداد گادوین منشا با پرسپولیس تا پایان لیگ هجدهم اعتبار دارد اما پرسپولیسی‌ها بدشان نمی‌آید با فروش او که در نیمه اول فصل تنها یک گل برایشان زده، درآمدزایی کنند اما مشکل، پولی است که خودِ باشگاه باید به این بازیکن بپردازد.

مثل دیگر بازیکنان پرسپولیس، منشا هم در نیم‌فصل اول دریافتی زیادی نداشته و در حال حاضر 215 هزار دلار از باشگاه طلبکار است. همین 215 هزار دلار را هم بهانه کرده برای ماندن: «من گفتم که می‌خواهم در پرسپولیس بمانم اما اگر خودشان نخواهند، باید پولم را بدهند تا بروم. من الان وضعیت مشخصی ندارم و بلاتکلیف هستم اما اگر پولم را پرداخت کنند، با خیال راحت کارهایم را انجام می‌دهم و به یکی از تیم‌هایی می‌روم که به من پیشنهاد داده.»

منظور منشا شاید صنعت‌نفت باشد که حتی پیش از پایان نیم‌فصل خواهان انتقال او به آبادان شده بود و پرسپولیس به دلیل محرومیت از جذب بازیکن، این پیشنهاد را رد کرد. حالا اما که برانکو یک مهاجم کروات آورده، نظر پرسپولیسی‌ها هم درباره گادوین منشا عوض شده و اتفاقا نفتی‌های آبادان همچنان دنبال این مهاجم نیجریه‌ای هستند. آنها حتی راضی شدند پول خوبی برای صدور رضایتنامه گادوین منشا به پرسپولیس بدهند اما مشکل این است که این باشگاه هنوز رقم مورد نظر خود را اعلام نکرده و تکلیف صنعت‌نفت را مشخص نمی‌کند.

دلیل تعلل پرسپولیسی‌ها البته همان پولی است که باید پیش از کنار گذاشتن مهاجم نیجریه‌ای‌شان به او بپردازند اما دست‌هایشان آنقدر خالی است که از پرداخت آن عاجزند و منشا هم گفته تا وقتی آن پول را نگیرد، جایی نمی‌رود. در واقع این بی‌پولی خودِ پرسپولیس و لجبازی منشا است که باعث شده انتقالش تا امروز به تاخیر بیفتد و البته معلوم نیست با این وضعیت در نهایت پرسپولیسی‌ها بتوانند او را رد کنند.

 

البته آنقدرها هم سخت به نظر نمی‌رسید. کافی بود دو طرف امضایشان را بنشانند پای یک توافقنامه و پرسپولیس بعد از دریافت پول رضایتنامه گادوین منشا از صنعت‌ نفت یا هر باشگاه دیگری مطالبات او را بپردازد و رضایتنامه‌اش را صادر کند. آن هم در حالی که مشتریان گادوین منشا از باشگاه‌های پولدار لیگ برتر هستند و پرسپولیس به راحتی می‌تواند با یک توافق چندجانبه با صنعت‌ نفت یا سایپا و پدیده که آن هم به اندازه تیم آبادانی به جذب منشا مصر است، مشکل پیش‌آمده را حل کند. آن وقت هم این بازیکن طلبکار نیجریه‌ای از بلاتکلیفی خارج خواهد شد و هم پرسپولیس خود را از دردسرهای یک شکایت تازه در فیفا می‌رهاند.

البته آنها اجازه ندادند کار به شکایت برسد اما مثل همیشه، تنها راهکارشان برای تسویه حساب، تخفیف گرفتن بود. باشگاه پرسپولیس برای فسخ قرارداد با منشا باید 250 هزار دلار طلب او را پرداخت می‌کرد اما به جای این کار و بعد از چند ساعت مذاکره، گادوین منشا با دریافت 127 هزار دلار از مطالباتش و بخشیدن 123 هزار دلار باقیمانده، با پرسپولیس تسویه حساب کرد.

منبع: ایران ورزشی

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها