کد خبر : 82651

سکه بخریم یا طلای آب شده؟

سکه بخریم یا طلای آب شده؟

عضو هیات رئیسه اتحادیه طلا و جواهر اصفهان و کارشناس صنعت طلا و جواهر به خریداران سکه و طلا پیشنهاد کرد که به جای سکه، طلای آب‌شده بخرند.

عضو هیات رئیسه اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: تمایل مردم به خرید سکه سبب افزایش حباب قیمت سکه و رکود بازار طلا شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، ابراهیم حبیب‌اللهی، عضو هیات رئیسه اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به افزایش رکود در بازار طلا در ماه‌های اخیر اظهار کرد: اکنون نیز بازار طلا حال و هوای شب عید ندارد و مردم به خرید سکه تمایل دارند.

او افزود: اگرچه طلا، کالایی لوکس محسوب می‌شود، اما همیشه در سبد اقتصادی مردم بوده با این حال اکنون نحوه خرید مردم متفاوت شده است.

این کارشناس صنعت طلا و جواهر گفت: این روزها مردم با کمترین دارایی به سمت خرید سکه و طلای آب‌شده می‌روند و این امر موجب افزایش حباب سکه شده است.

حبیب‌اللهی ادامه داد: این بی‌میلی به خریداری مصنوعات طلا از سوی دیگر سبب ضربه به تولید کنندگان و فعالان صنعت طلا شده و حجم تولید طلا را به شدت کاهشی داده است.

او با اشاره به تحریم‌ها هم گفت: در حالی که صادرات صنعت طلا ۸ سال پیش حدود ۸۰۰ میلیون دلار در سال بود این رقم اکنون به ۱۷ تا ۱۸ میلیون دلار کاهش یافته است.

عضو هیات رئیسه اتحادیه طلا و جواهر اصفهان اظهار امیدواری کرد: دولت با برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای از صنعت طلا و جواهر حمایت کند تا مردم از هم خرید سکه خودداری کنند.

حبیب‌اللهی یادآور شد: حباب سکه اکنون از اجرت مصنوعات طلا بسیار بالاتر است؛ در صورتی که مردم با خرید مصنوعات طلا می‌توانند به رونق تولید ملی کمک کنند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها