کد خبر : 82545

پیگیری کارت سوخت جا مانده در سامانه جدید

پیگیری کارت سوخت جا مانده در سامانه جدید

محمد صادقی گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تقاضای صدور کارت سوخت نوشماره و المثنی ثبت شده که بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار کارت سوخت تولید شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، وی درباره وعده تولید ۹۰۰ هزار کارت سوخت تا پایان آبان که مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مطرح کرده بود افزود: از نیمه دوم آذر ۱۴۰۱ صدور کارت‌های سوخت مردم را آغاز کردیم و مابقی کارت‌ها که ۳۵۰ هزار عدد هستند نیز تا نیمه اول اسفند تولید می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول درباره علت تاخیر در تولید کارت‌های سوخت نیز توضیح داد: تامین تراشه موجود در کارت‌های سوخت به علت وارداتی بودن، با مشکلاتی مواجه شده بود که اکنون برطرف شده است.

وی در مورد ضمانت تولید شدن ۳۵۰ هزار کارت سوخت باقی مانده تا نیمه اول اسفند با توجه به عملیاتی نشدن وعده‌های قبلی مسئولان این حوزه، تاکید کرد: با توجه به این که واردات تراشه‌ها به مشکلاتی برخورده بود، طبیعی بود که گاهی وعده‌ها عملیاتی نشود، اما اکنون با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته، خرید تراشه‌ها انجام شده و به مرور در حال وارد شدن به کشور هستند و این قول، قطعا محقق خواهد شد.

آقای صادقی همچنین گفت: نرم افزاری طراحی کردیم تا مشخصات کارت سوخت‌هایی که در سامانه جا می‌ماند، در این سامانه ثبت شود که احتمالا تا هفته آینده به صورت آزمایشی در تمامی جایگاه‌های کشور راه اندازی خواهد شد.

وی درباره نحوه عملکرد این سامانه هم گفت: تمامی کارت‌های سوختی که در جایگاه‌ها جا می‌ماند در این سامانه توسط جایگاه دار ثبت می‌شوند. مردم پس از ورود به این سایت از طریق اینترنت، کافی است که مشخصات خودرو یا سایر اطلاعات کارت سوخت خود را وارد کنند و می‌توانند متوجه شوند که کارت سوختشان در کدام جایگاه مانده است.

مدیر سامانه هوشمند سوخت با توصیه به مردم که تلاش کنند تا کارت سوخت خود را گم نکنند، اضافه کرد: تولید مجدد کارت سوخت، هزینه بر و زمان بر است.

وی افزود: اخیرا مجوزی را از سامان پدافند غیرعامل گرفتیم که بر اساس آن، نرم افزار مذکور را راه اندازی کردیم تا مردم بتوانند مطلع شوند که کارت سوختشان، کجا جا مانده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها