کد خبر : 82273

استقلال بدعادت شده است | تیمی که فقط با پنالتی گل می زند

استقلال بدعادت شده است | تیمی که فقط با پنالتی گل می زند

تیم های استقلال و تراکتور امروز در رقابت های جام حذفی به مصاف هم رفتند و این بازی در وقت های معمول با نتیجه مساوی و در پایان وقت های اضافه با برتری 2-1 استقلال به پایا ن رسید.

به گزارش طرفداری، استقلال در بازی مقابل تراکتور با این ترکیب به میدان رفت<

  • سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، سیاوش یزدانی، صالح حردانی، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، سعید مهری، مهدی مهدی‌پور، پیمان بابایی، کوین یامگا و امیرارسلان مطهری

این نفرات تغییرات جزیی را نسبت به دیدار استقلال مقابل تراکتور که همین چندروز پیش برگزار شد و با باخت آبی ها همراه بود را تجربه کرد. ساپینتویی که در بازی قبلی تیمش را بدون مهاجم راهی میدان کرد و در دقیقه 30 به دلیل مصدومیت محبی،‌ مطهری را به میدان فرستاد این بار از ابتدا مطهری را بازی داد و علاوه بر آن یک مهاجم میانی دیگر یعنی بابایی که توانایی گوشه بازی کردن را هم دارد به میدان فرستاد.

پیش از صحبت در مورد هر موضوعی در این مسابقه باز هم باید به دقت پایین مهاجمان استقلال هنگام زدن ضربات آخر اشاره کنیم. آبی های تهران هنوز هم که هنوز هست به هیچ عنوان قدر موقعیت های خود را نمی دانند و در این بازی هم هر دو گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساندند و بخش تاریک ماجرا این است که آن ها در مجموع بازی با تیم های نفت آبادان، مس رفسنجان و دو بازی مقابل تراکتور تنها سه گل به ثمر رسانده اند که هر سه گل هم از روی نقطه پنالتی بوده است.

مهاجمین استقلال گاها توپ هایی را خراب می کنند که گل کردنشان ساده تر از گل کردن یک ضربه پنالتی است

عملا مهاجمان این تیم در جریان بازی هیچ گلی را به ثمر نرسانده اند این قضیه در حالی رخ داده که اکثر خرید های پیش از فصل استقلال هم با محوریت خط حمله بوده و آن ها علاوه بر داشتن آرمان رمضانی و ارسلان مطهری،‌ سجاد شهباززاده و پیمان بابایی را هم جذب کردند که این دو بازیکن مجموعا روی هم در کل فصل تنها یک گل به ثمر رسانده اند و همین امروز پیمان بابایی از چند سانتی متری دروازه یک توپ دروازه خالی را به طاق آسمان کوبید. قصه بازی های استقلال تکراری شده این تیم یا به اندازه کافی خلق موقعیت نمی کند و یا اگر خلق موقعیت هم می کند مهاجمان آن را با بی دقتی تمام گل نمی کنند. به طوری که در تمام مطالب پس از بازی استقلال ما پیش از هر چیزی در مورد فرصت طلب نبودن آبی ها صحبت می کنیم.

استقلال اگر قصد دارد این فصل جایی بین تیم های جام دار فوتبال ایران داشته باشد باید سریع تر فکری برای این وضعیت بکند چرا که رقیب سنتی این تیم یعنی پرسپولیس در بازی های آخر خود بدون مهاجم تخصصی تعداد گل های بسیاری را به ثمر رساند و از آن سو گل گهر و سپاهان هم که با استقلال هم امتیاز هستند وضعیت خوبی در خط حمله دارند. خط حمله استقلال با این شرایط کمیت بسیار بالایی است که هیچ کیفیتی ندارد به دور از تماشای بازی های این تیم قطعا با دیدن نام هایی همچون محمد محبی، مهدی قائدی و  تمام مهاجمان این تیم به تصور خواهید کرد که این تیم هیچ مشکلی در خط حمله ندارد اما این قضیه حالا وارونه شده است.

قضیه ای هم که در این میان پیش آمده این است که انگار استقلالی ها بد عادت شده اند به طوری که تا داور برای آن ها پنالتی نگیرد علاقه ای به گلزنی ندارند یعنی به نوعی مهاجمان این تیم بیشتر به قصد پنالتی گرفتند وارد محوطه جریمه می شوند تا به قصد گل کردن توپ ها و این اتفاقی هولناک برای یک تیم در کورس قهرمانی است که این گونه سرنوشت خود را روی میز قمار بگذارد. کیفیت روحی و فیزیکی مهاجمان استقلال این روز ها در شرایط خوبی قرار ندارد و ظاهرا قرار هم نیست خوب شود و خط حمله این تیم به هوای تازه ای با مهره های جدیدتری نیاز دارد.

این فریاد های پس از گلزنی نیست بلکه دست و پا زدن مهاجم استقلال برای گرفتن پنالتی آن هم دقایقی پیش از خراب کردن یک توپ دروازه خالی و کوبیدن آن به تیرک است...

استقلال در این بازی نتوانست از موقعیت هایش در 90 دقیقه استفاده کند و بازی به وقت های اضافه رفتن و این اتفاق هم با عقب افتادن استقلال همراه بود اما ساپینتو با به زمین آوردن قائدی و سایر مهره های هجومی خود توانست از سرعت پایین خط دفاعی تراکتور استفاده کند و تیمش با زیرکی صاحب دو ضربه پنالتی شد. قائدی هم امروز پس از مدت ها یک نمایش قابل قبول از خود برای استقلال را به نمایش گذاشت. آخرین گلی که این بازیکن برای استقلال ثمر رسانده به چیزی بیش از سه ماه پیش بر می گردد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها