کد خبر : 82218

یارانه سال 1402 چقدر است؟

یارانه سال 1402 چقدر است؟

در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، میزان یارانه نقدی برای سال آینده تغییری نخواهد کرد و یارانه‌های ۳۰۰ هزار تومانی و ۴۰۰ هزار تومانی ادامه دارد.

به گزارش ایسنا ، لایحه مصوب دولت که اوایل دی ماه طی نامه رسمی رییس جمهوری به مجلس ارائه شد، نشان می‌دهد که میزان یارانه‌های نقدی در سال آینده نسبت به امسال تغییری نخواهد کرد؛ بنابراین یارانه‌های ۳۰۰ هزار تومانی و ۴۰۰ هزار تومانی که از ماه‌های ابتدایی امسال کلید خورد، در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی سال آینده هم ادامه پیدا خواهد کرد.

البته در بودجه ۱۴۰۱ بیش از ۷۳ هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و همچنین یارانه معیشتی مربوط به بنزین پیش بینی شد که تغییری نسبت به گذشته نداشت اما نهایتا دولت تصمیم گرفت مبلغ یارانه‌ها را برای مشمولان به ۳۰۰ هزار تومان و ۴۰۰ هزار تومان افزایش دهد.

از سوی دیگر طرح کالابرگ الکترونیکی که در استان هرمزگان اجرایی شده، در سال آینده ادامه پیدا خواهد کرد. بر این اساس مردم می‌توانند انتخاب کنند که یارانه نقدی می‌خواهند یا کالابرگ الکترونیکی.

افزایش ۲۰ درصدی حقوق در سال آینده

لایحه مصوب دولت که پنجم دی ماه طی نامه رسمی رییس‌جمهوری به مجلس ارائه شد، نشان می‌دهد که میزان افزایش حقوق کارکنان در لایحه بودجه سال آینده، به صورت متوسط ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است و حق عائله‌مندی و اولاد نیز به ترتیب ۵۰ و ۱۰۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

در لایحه بودجه امسال، متوسط افزایش حقوق کارکنان ۱۰ درصد تعیین شد که البته دولت برای حقوق کارکنان، افزایش پلکانی را پیش‌بینی کرده بود؛ به گونه‌ای که مقرر شد افزایش حقوق بین پنج تا  ۲۹ درصد متغیر باشد.

بر همین اساس، حداقل حقوق کارکنان چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در لایحه بودجه امسال در نظر گرفته شده بود که در قانون بودجه حداقل حقوق به پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها