کد خبر : 82079

امشب؛ واریز 14 میلیون بحساب سهام عدالتی ها

امشب؛ واریز 14 میلیون بحساب سهام عدالتی ها

شاخص کل بورس دیروز دوشنبه سبزپوش بود؛ با این‌ حال ارزش سهام عدالت امروز چقدر شد؟

دیروز دوشنبه 5 دی سهام عدالت در جهت شاخص کل حرکت کرد و روند مثبت به خود گرفت. ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی با افزایش 0.2 درصدی به 14 میلیون و 610 هزار تومان رسید.

ارزش روز سهام عدالت یک میلیون تومانی هم با افزایش بیش از 260 هزار تومانی به 26 میلیون و 723 تومان رسید./تجارت نیوز

 
 

Untitled

اگر سود سهام عدالت نگرفته بخوانید

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه هشدار داد که مشمولان سود سهام عدالت از ارسال شماره حساب بانکی یا هرگونه اطلاعات فردی برای دریافت سود سهام عدالت خودداری کنند.

به گزارش اکوایران، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در هشداری پیامکی به همه مشمولان سود سهام عدالت، آنان را از ارسال شماره حساب بانکی یا هر گونه اطلاعات فردی برای دریافت سود سهام عدالت بر حذر داشت.

در این پیامک نوشته شده است: «سهام‌داران محترم سهام عدالت، دریافت هرگونه اطلاعات از شما جهت واریز سود سهام عدالت، یکی از شیوه‌های کلاهبرداری است. سود به صورت خودکار به حساب بانکی ثبت‌شده توسط شما در سامانه سجام یا  سامانه سهام عدالت  واریز می‌گردد.»

بر اساس این گزارش، مرحله نخست واریز سود سهام عدالت 29 آذر تا یکم دی انجام شد؛ اما برای برخی از مشمولان دریافت این سود، واریزی انجام نشد. گفته شده است دلیل اصلی عدم واریز، اشتباه وارد کردن اطلاعات و شماره شبا سهامداران است و بر همین اساس تا زمانی که شماره شبا اصلاح نشود، دارندگان سهام عدالت سودی دریافت نخواهند کرد.

در صورت اصلاح اطلاعات بانکی، مبلغ سود این مرحله نیز با مرحله بعدی واریزی‌ها که احتمالا اسفند 1401 خواهد بود، به حساب بازماندگان سود سهام عدالت پرداخت می‌شود.

هشدار ارسال شماره حساب بانکی برای واریز سود سهام عدالت

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در هشداری پیامکی به همه مشمولان سهام عدالت، آنان را از ارسال شماره حساب بانکی یا هر گونه اطلاعات فردی برای دریافت سود سهام عدالت برحذر دانست.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در هشداری پیامکی به همه مشمولان سهام عدالت، آنان را از ارسال شماره حساب بانکی یا هر گونه اطلاعات فردی برای دریافت سود سهام عدالت برحذر دانست.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در این پیامک نوشت: «سهام‌داران محترم سهام عدالت، دریافت هرگونه اطلاعات از شما جهت واریز سود سهام عدالت، یکی از شیوه‌های کلاهبرداری است.

خبر داغ یارانه ای امروز یکشنبه 4 دی| یارانه جدید زمستانی رئیسی به این دهک ها | واریز 500 هزارتومان بحساب هر ایرانی

سود به صورت خودکار به حساب بانکی ثبت شده توسط شما در سامانه سجام یا سامانه سهام عدالت واریز می‌گردد.»

سود سهام عدالت چقدر بود؟

قرار بود مبلغ سود سهام عدالت رقمی بین ۶۰۰ هزار تا یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان باشد. این مبلغ به ارزش سهام افراد بستگی داشت. اما حالا بسیاری از مشمولان می‌گویند واریزی آنها کمتر از این رقم بوده است.

بر اساس آنچه تاکنون اعلام شده میزان سود دارندگان سهام عدالت به شرح زیر است:

سود سهام عدالت ۴۵۲ هزار تومانی، ۵۱۰ هزار تومان است.

سود سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی، ۵۵۵ هزار تومان است.

سود سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی، ۶۰۰ هزار تومان است.

سود سهام عدالت یک میلیون تومانی هم یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان است.

سهام عدالت متوفیان به کجا رسید؟

پیمان حدادی، مشاور رییس سازمان بورس اعلام کرده است که در ماه‌های آینده در مورد مراجعه وراث مشمولان سهام عدالت اطلاع‌رسانی خواهد شد. زیرساخت‌های این انتقال در حال آماده سازی است و وراث همچنان باید صبر کنند.

وی به این سوال که آیا فرایند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث در سال جاری صورت خواهد گرفت، پاسخ داد: همه تلاش این است که انتقال سهام عدالت به وراث سریع‌تر انجام شود. همچنین سود سهام عدالت متوفیان در این نوبت واریز نمی‌شود و افراد وارث باید منتظر باشند.

همچنین مشاور رئیس سازمان بورس در رابطه با سهام عدالت متوفیان گفت: آرای صادر شده از میزان متوفیان به صورت الکترونیکی و سیستماتیک نیست، بلکه در شهرستان‌ها آمار‌ها به صورت کاغذی اعلام شده که حدود سه و نیم میلیون از دارندگان سهام عدالت فوت شدند. برای تعیین تکلیف سهام عدالت فوت شدگان باید هماهنگی بین شرکت سپرده گذاری و مرکز آمار قوه قضاییه انجام شود تا آرا به صورت سیستمی و الکترونیکی به شرکت سپرده گذاری مرکزی داده شود./تجارت نیوز

چه کسانی منتظر واریز سود سهام عدالت نباشند؟

جاماندگان و وراث نباید ظرف این چند روز منتظر واریز سود سهام عدالت باشند. چون اگرچه دولت وعده داده به ۳.۵ میلیون نفر جامانده،‌ سهام عدالت بدهد اما روند پرداخت سهام عدالت به این گروه هنوز طی نشده و این افراد همچنان مشمول سهام عدالت نشده‌اند و باید منتظر باشند. چراکه بر اساس وعده‌ها تا پایان سال مشمول دریافت سهام می‌شوند. وراث متوفیان هم جزو همین گروه هستند.

تکلیف جاماندگان سهام عدالت مشخص شد؟

حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به تصویب‌نامه هیات وزیران در مورد جاماندگان سهام عدالت اظهار کرد: این تصویب‌نامه به تازگی ابلاغ شده و کار‌های اجرایی آن در حال انجام است.

تصویب‌نامه هیات وزیران تکلیف جاماندگان سهام عدالت را تقریبا روشن کرده و به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی، طبق قانون بودجه سال جاری، سهام عدالت جاماندگان امسال باید حتما پرداخت شود.

وی به این سوال که سهام عدالت چه زمانی به جاماندگان تخصیص خواهد یافت، پاسخ داد: تخصیص سهام عدالت به جاماندگان در قانون بودجه سال جاری پیش‌بینی شده است و بنابراین فرایند آن امسال باید انجام شود.

البته پرتفوی این سهام به اصلاحیه نیاز دارد که متن اصلاحیه به دولت ارسال شده و بررسی آن در نوبت است. رئیس سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: این اصلاحیه در مورد تغییر برخی شرکت‌ها در پرتفو است که باید در هیات دولت بررسی و تصویب شود.

بر اساس این گزارش، افراد مشمول توسط نهاد‌های ذی‌ربط شناسایی و معرفی خواهند شد و مبلغ سهام مورد واگذاری به هر یک از مشمولان معادل حداکثر ۱۰ میلیون تومان با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها