کد خبر : 81940

خبر مهم از احتمال تعطیلی سراسری مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات دولتی تهران در روز چهارشنبه

 خبر مهم از احتمال تعطیلی سراسری مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات دولتی تهران در روز چهارشنبه

تمام مقاطع تحصیلی و دانشگاه‌ها در استان‌های تهران و البرز در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه غیرحضوری شد.

 جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا با حضور اعضا برگزار شد و بر اساس مصوبات این کارگروه، چهارشنبه و پنجشنبه ۲۳ و ۲۴ آذر ماه در تمامی شهرستان‌های استان تهران و البرز به جز دماوند، فیروزکوه  کودکستان‌ها تعطیل و تمام مدارس در مقاطع ابتدایی، متوسطه و کلاس‌های درس دانشگاه‌ها  غیرحضوری و به‌صورت مجازی دایر است.

همچنین فعالیت‌های ورزشی در فضاهای باز  ممنوع است و مجوز روزانه ورود به محدود طرح ترافیک برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه توسط شهرداری تهران صادر نمی‌شود.

از شهروندان تقاضا می شود از تردد غیرضروری خودداری کنند همچنین روسای ادارات با تقاضای مرخصی مادران دارای فرزند دانش‌آموز موافقت کنند.

تهران از ابتدای هفته جاری با شدت یافتن آلاینده‌های جوی و عبور شاخص آلودگی از عدد 150، درگیر مسئله آلودگی هواست به‌گونه‌ای که مدارس استان تهران از روز شنبه هفته جاری تعطیل و کلاس‌ها به صورت غیرحضوری تشکیل شده است.

با این اوصاف، احتمال آغاز بارش‌ها در تهران از ابتدای امشب تا فردا چهارشنبه وجود دارد؛ در صورت درست از آب درآمدن پیش‌بینی سازمان هواشناسی و آغاز بارش باران در تهران، قطعاً فردا شاهد بهبود محسوس وضعیت هوای پایتخت خواهیم بود و تمام مدارس نیز به‌صورت حضوری تشکیل خواهد شد.

به گزارش تسنیم، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران امروز از صدور هشدار نارنجی آلودگی هوا در پایتخت خبر داد؛ شاخص کیفیت هوای تهران هم‌اکنون با عدد 163 در حد "ناسالم برای تمام گروه‌ها" قرار دارد.

درخواست تشکیل جلسه‌ اضطرار آلودگی هوای تهران

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان تهران مبنی بر تداوم شرایط پایداری جو و انباشت آلاینده‌ها از فردا تا پنجشنبه ۲۴ آذر ماه و احتمال ورود به شرایط بسیار ناسالم در ایستگاه‌های سنجش، گفت: از مسئولان استان تهران تقاضا داریم تا جلسه‌ شرایط اضطرار آلودگی هوا را تشکیل داده و تصمیمات لازم برای کاهش مواجهه عموم مردم و بخصوص گروه‌های حساس را اتخاذ کنند.

دکتر عباس شاهسونی با اشاره به اینکه در حال حاضر شاخص کیفیت هوا در شهر تهران ناسالم برای تمام گروه‌ها است، گفت: با توجه به گزارشات واصله از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران امروز  شاخص کیفیت هوا در اکثر ایستگاه‌های شهر تهران در محدوده ناسالم برای همه گروه‌ها است. بنابراین آلاینده اصلی ذرات معلق PM۲.۵ و کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد.

وی افزود: در ۱۶ ایستگاه از ۲۸ دستگاه دارای داده شاخص آلاینده ذرات معلق PM۲.۵  (۵۷ درصد از ایستگاه‌های شهر) در شرایط ناسالم است که این وضعیت سبب افزایش بیماری‌های قلبی و ریوی و مرگ و میر زودرس در بیماران قلبی و سالمندان و افزایش علائم تنفسی در کل جمعیت می‌شود. بر این اساس توصیه می‌کنیم افراد مبتلا به بیمای‌های ریوی، کودکان و سالمندان از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند و سایر افراد نیز باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند و در صورت تردد از ماسک مناسب استفاده کنند.

او تاکید کرد: با توجه به هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان تهران مبنی بر تداوم شرایط پایداری جو و انباشت آلاینده‌ها از روز چهارشنبه ۲۳ آذر لغایت پنجشنبه ۲۴ آذر ماه و احتمال ورود به شرایط بسیار ناسالم در ایستگاه‌های سنجش در روز آتی از مسئولان استان تهران تقاضا داریم تا جلسه‌ای شرایط اضطرار آلودگی هوا مطابق با مفاد آیین‌نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۳ قانون هوای پاک،‌ تشکیل داده و تصمیمات لازم برای کاهش مواجهه عموم مردم و بخصوص گروه‌های حساس را اتخاذ کنند.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها