کد خبر : 81921

سکه تغییر کانال داد

سکه تغییر کانال داد

از نظر فعالان بازار ، یکه تازی نرخ حواله درهم در روزهای اخیر موجب شده تقاضا برای خرید دلار در تهران بیشتر شود. قیمت درهم امروز در مقایسه با روز قبل دوباره افزایش یافت.از سوی دیگر نرخ دلار در تهران این روز ها مورد حمایت بازار های همسایه قرار گرفته است.

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران امروز شاهد کانال شکنی قیمت دلار بود. گفته می شود که اسکناس آمریکایی امروز دوشنبه 21 آذر ماه یک کانال صعود کرده و به یک رکورد جدید رسیده است.

امارات بازار دلار تهران را بهم ریخت 

از نظر فعالان بازار ، یکه تازی نرخ حواله درهم در روزهای اخیر موجب شده تقاضا برای خرید دلار در تهران بیشتر شود. قیمت درهم امروز در مقایسه با روز قبل دوباره افزایش یافت.از سوی دیگر نرخ دلار در تهران این روز ها مورد حمایت بازار های همسایه قرار گرفته است. 

یک شایعه در بازار دلار 

 امروز در بازار یک شایعه مورد توجه بازیگران ارزی قرار گرفت. برخی رسانه‌ها از قهر رئیس کل بانک مرکزی و عدم حضور او در ساختمان بانک مرکزی خبر دادند با این  حال ظهر امروز قرار است صالح آبادی تفاهم‌نامه‌ای را با وزیر صمت امضا کند.طبق اعلام سخنگوی بانک مرکزی، صالح آبادی ساعتی پیش در جلسه هیات عامل بانک مرکزی هم حضور یافته است.

ردپای تحریم ها در بازار دلار 

از سوی دیگر عده ای از معامله گران معتقدند که تحریم ها ساعتی شده و هر ساعت یک تحریم جدید وضع می شود. وزیر خارجه آلمان از تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه این کشور خبر داد.

جوزپ بورل هم مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  امروز اعلام کرد که تحریم‌های ضد ایرانی جدیدی در نشست شورای وزرای امور خارجه اتحادیه وضع خواهد شد.
 
از طرفی امروز وزارت خارجه ایران از  بسته تحریمی خودتحریم علیه اشخاص و نهادهای اروپایی رونمایی کرد.

نرخ دلار متشکل هم تغییر کانال داد 

نرخ دلار متشکل هم امروز تغییر کانال داد و از مرز 35 هزار تومان عبور کرد. اسکناس آمریکایی امروز  در مقایسه با  دیروز بیش از 900 تومان بالا رفت و  در محدوده 35 هزار و 400 تومان به فروش رسید.

تداوم پیشروی نرخ دلار توافقی

نرخ دلار توافقی هم که روز گذشته وارد کانال 35 هزار تومان شده بود امروز در همین کانال به سمت جلو حرکت کرد و به 35 هزار و 395 تومان رسید. به عبارت دیگر قیمت دلار توافقی و متشکل امروز در یک محدوده معامله شد.

روز گذشته نرخ دلار توافقی در محدوده 35 هزار و 84 تومان به کار خود پایان داده بود. 

قیمت جدید دلار اعلام نشد

 سایت صرافی ملی امروز مانند روز گذشته قیمت جدید خرید و فروش دلار را اعلام نکرده بود. صرافی ملی در چند روز گذشته قیمت اعلام نکرده است. آخرین قیمت خرید دلار صرافی ملی که در چند روز اخیر اعلام شده  بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا 33 هزار و 233 تومان بود و قیمت فروش دلار آمریکا 33 هزار و 567 تومان اعلام شد.

عقبگرد قیمت اونس طلا 

بازار جهانی طلا ظهر امروز شاهد عقبگرد قیمت اونس طلا بود. فلز زرد رنگ جهانی امروز نزدیک به 9 دلار کاهش را ثبت کرد و برروی 1790 دلار قرار گرفت. 

حرکت قیمت طلا روی ریل صعود

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار امروز روز ریل صعود حرکت می کند. قیمت طلا روز شنبه 30 هزار و 700 تومان ، روز یکشنبه 23 هزار و 100 تومان و در بازار امروز 12 هزار و 600 تومان افزایش را ثبت کرد. قیمت هر گرم طلا 18 عیار در بازار امروز 1 میلیون و 675 هزار و 800 تومان بود.

ورود قیمت سکه به کانال جدید

با افزایش قیمت دلار ، بازار سکه هم بهم ریخت و فلز زرد رنگ داخلی جهش قابل توجهی را ثبت کرد. گفته می شود امروز قیمت سکه مانند نرخ دلار کانال شکنی کرده و در کانال جدید به اولین مرز مقاومتی رسیده است. 

برخی از تحلیلگران بازار سکه می گفتند در صورتی که سکه بازان در مرز مقاومتی جدید مورد حمایت قرار بگیرد احتمال رسیدن آن به نیمه کانال هم وجود خوادهد داشت. قیمت سکه در بورس کالا هم امروز در محدوده 18 میلیون و 221 هزار تومان به فروش رسید. سکه بازان مدعی بودند یکی دیگر  از دلایلی که موجب شده نرخ سکه در بازار آزاد  تغییر کانال داد به همین عامل بر می گردد. 

روز گذشته بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از امروز(یکشنبه،20 آذر) محدوده نوسان قیمت مجاز در نماد‌های گواهی سپرده کالایی سکه طلا معادل مثبت و منفی 5 درصد قیمت پایانی روز قبل به صورت میانگین موزون قیمت معاملات نماد‌های گواهی سپرده کالایی سکه طلا در روز کاری قبل خواهد بود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها