کد خبر : 81816

مقایسه قیمت خانه در شمال و جنوب تهران + جدول قیمت

مقایسه قیمت خانه در شمال و جنوب تهران + جدول قیمت

بررسی بازار مسکن حاکی از آن است که یک واحد ۱۰۰ متری واقع در شریعتی ۱۵ میلیارد تومان و آپارتمانی با همین متراژ در جلیلی ۲ میلیارد تومان قیمتگذاری شده است.

بازار مسکن کشور در رکود تورمی با یک شیب ملایم به سر می‌برد. به گواه آمار بانک مرکزی طی ۱۵ ماه اخیر متوسط قیمت مسکن در تهران از ۳۰ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان برای هر مترمربع به ۴۳ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان افزایش یافته است. به عبارت دیگر طی مدت یاد شده قیمت مسکن ۴۱.۱ درصد رشد داشته است.

این وضعیت باعث شده تا معاملات مسکن طی مهرماه امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش یابد. مسئله‌ای که از افزایش قیمت مسکن و به تبع آن کاهش قدرت خرید مردم و تقاضای مصرفی در بازار نشأت می‌گیرد.

در این شرایط سری به بازار آپارتمان‌های ۱۰۰ متری می‌زنیم؛ جایی که فاصله قیمت بین واحدهای شمال شهر تا جنوب شهر پایتخت ۱۳ میلیارد تومان است.

بر این اساس یک دستگاه آپارتمان ۱۰۰ متری واقع در سعادت آباد ۲ خواب دارای انباری و پارکینگ با قیمت ۷ میلیارد تومان (هر متر مربع ۷۰ میلیون تومان)، واحد مسکونی با همین متراژ در دروس نوساز ۳ خواب با پارکینگ و انباری ۱۲.۲ میلیارد تومان، آپارتمان ۱۰۰ متری ۲ خواب با پارکینگ ۷ سال ساخت واقع در امیرآباد با قیمت ۸ میلیارد تومان و واحد مسکونی ۱۰۰ متری نوساز دارای ۲ اتاق با پارکینگ و انباری در قصرالدشت با قیمت ۴.۴ میلیارد تومان در فایل فروش قرار گرفته است.

یک واحد مسکونی ۱۰۰ متری واقع در ۱۷ شهریور (شکوفه) با عمر ۱۲ سال، پارکینگ و انباری ۴.۵ میلیارد تومان، آپارتمانی با همین متراژ در تهران نو ۵ میلیارد تومان و آپارتمان ۱۰۰ متری ۱۸ سال ساخت در نیروی هوایی ۵.۸ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

در جلیلی یک دستگاه آپارتمان ۱۰۰ متری با قیمت ۲ میلیارد تومان، در یافت‌آباد واحد مسکونی ۱۰۰ متری ۱۰ سال ساخت با قیمت ۲ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان (هر مترمربع حدود ۲۵.۶ میلیون تومان) و در شهرک ولیعصر واحد ۱۰۰ متری ۱۱ سال ساخت با پارکینگ و انباری با قیمت ۲ میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان برای فروش فایل شده است.

محله عمر بنا قیمت کل (تومان)
شهرک غرب ۲۵ سال ۸ میلیارد
هوانیروز نوساز ۶ میلیارد
گیشا ۷ سال ۷.۹ میلیارد
سهرودی ۱۸ سال ۱۰ میلیارد
ستارخان ۲۰ سال ۵.۸ میلیارد
چیتگر نوساز ۶ میلیارد
هروی ۵ سال ۷.۷ میلیارد
شریعتی ۴۰ سال ۱۵ میلیارد

منبع: تسنیم

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها