کد خبر : 81720

شوت روزبه چشمی، شوت خدا!

شوت روزبه چشمی، شوت خدا!

بازیکن اسبق تیم ملی گفت: ضربه‌ای که روزبه چشمی در آن دقیقه زد واقعاً کار خدا بود. شاید بتوان گفت در آن لحظه خدا هم کمک کرد تا بچه‌ها مزد تلاششان را بگیرند.

به گزارش مشرق، حسن روشن ، مهاجم تیم ملی در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین در گفتگو با مشرق، درباره برد تیم ملی مقابل ولز اظهار داشت: بچه های تیم ملی با کسب این پیروزی آزاد و از زیر همه فشارها خارج شدند. دلیلش هم این بود که خودشان بودند و کسی به آنها تحمیل نکرده بود که بروید دفاع کنید. تیم فوتبال ایران تیم دفاع کردن نیست. روحیه ایرانی روحیه دفاع کردن نیست. ما باید حمله کنیم تا برنده شویم.

وی افزود: اگر بچه ها باز هم تحت دستورات فنی بازی اول مقابل انگلیس بودند این برد رقم نمی خورد. در بازی اول دیدیم وقتی سردار آزمون به خط حمله اضافه شد دو گل زدیم و بازی درخور نام ایران را ارائه کردیم اما در این بازی وقتی از ابتدا هر دو به میدان رفتند تیم ما بهتر ظاهر شد که این هم دلیل دارد.

شوت چشمی شوت خدا بود/ با این سیستم بازی آمریکا هم حریف تیم ملی نمی‌شود

پیشکسوت فوتبال ایران خاطرنشان کرد: این بچه ها برای آینده فوتبال شان هم بازی می کنند اما اگر به بازیکنان ولز و انگلیس نگاه کنید می‌بینید هیچ زمان سر و گردن شان را جلوی توپ نمی گذاشتند، اما بچه های ما بی پروا بازی می کردند و نگران نبودند زخمی شوند. چون به خاطر خودشان، تیم مملکت‌شان و آینده شان مبارزه می کردند. ولی ستاره های انگلیس و ولز نگران کسب درآمد و آینده شان در باشگاه های شان بودند.

وی در این باره که آیا نتیجه تساوی آمریکا مقابل انگلیس و دو امتیازی شدن این تیم کار ایران در بازی آخر را سخت خواهد کرد یا نه توضیح داد: اصلا تاثیری در کار ما ندارد. ما باید ببریم و قطعاً این نتیجه را می گیریم. البته اگر با همین شرایط، بچه ها خودشان باشند و کسی آنها را وادار به بازی دفاعی نکند. در این بازی دیدیم سردار با اینکه زخمی بود ولی زحمتش را کشید و چقدر در عقب نگه داشتن تیم ولز نقش داشت.

شوت چشمی شوت خدا بود/ با این سیستم بازی آمریکا هم حریف تیم ملی نمی‌شود

روشن با اشاره به گل رامین رضاییان اضافه کرد: خلاقیت بچه ها در این بازی عامل اصلی پیروزی بود که نباید آنها را فراموش کنیم و همه چیز را به اسم کی‌روش تمام کنیم. چه کسی تصور می کند دفاع راست تیم در دقیقه ۱۰۱ درون ۱۸ قدم آن ضربه چیپ را بزند؟ جز اینکه بازیکن در آن لحظه خودش بود و برای خودش بازی می کرد، برای تیم کشورش بازی می کرد.

روشن همچنین درباره اینکه آیا انتظار چنین ضربه‌ای از روزبه چشمی را داشت یا نه گفت: خدا به روزبه چشمی کمک کرد. واقعاً در آن لحظات شوتی که چشمی زد شوت خدا بود تا تیم ما از زیر فشار خارج شود. اگر به قبل تر برگردیم ما دو بار توپ را به تیر دروازه حریف زدیم و حتی در برگشت توپ دوم ضربه سر سردار آزمون هم مهار شد اما شوت چشمی شرایط را برگرداند.

شوت چشمی شوت خدا بود/ با این سیستم بازی آمریکا هم حریف تیم ملی نمی‌شود

بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان همچنین با اشاره به درخشش سید حسین حسینی در این دیدار خاظرنشان کرد: من بیش از همه برای این دروازه بان خوشحال شدم چون بعد از شکست ۶ بر ۲ خیلی تحت فشار بود اما حالا به لطف خدا و تلاش خودش دوباره همان حسینی قبل شد. در نهایت همه خوب بودند و واقعا به این تیم افتخار می کنیم که حال همه را خوب کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها