کد خبر : 81657

مرغ ارزان شد + قیمت جدید

مرغ ارزان شد + قیمت جدید

درحالی که نرخ مصوب مرغ به تازگی به ۶۳ هزار تومان افزایش یافته است، قیمت این محصول در بازار سقوط کرده است و هر کیلوگرم مرغ تا ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

در حالی که نرخ مصوب مرغ به تازگی از ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان به ۶۳ هزار تومان افزایش یافته است قیمت‌ها در بازار آزاد روندی دیگر را طی کرده است و به نرخ‌های مصوب توجهی ندارد.

گزارشات میدانی نشان می‌دهد که قیمت مرغ در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران به ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان و در سطح شهر تا ۵۵ هزار تومان کاهش یافته است هر چند که ممکن است قیمت این محصول در فروشگاه‌های دیگر به نرخ‌های متفاوتی به فروش برسد.

بنابر این گزارش اما قیمت تخم‌مرغ روند متفاوتی در بازار دارد و حتی بالاتر از قیمت مصوب خود به فروش می‌رسد.

 قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم‌مرغ در سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت ۳۹۸٬۰۰۰ تومان است که قیمت هر شانه ۳۰ عددی با وزن ۱.۹ کیلوگرم ۷۶ هزار تومان می‌شود.

 وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده است که فروش تخم‌مرغ بالاتر از نرخ مصوب اعلامی در سامانه ۱۲۴ ممنوع است و پرونده متخلفان به تعزیرات حکومتی اعلام می‌شود.

بروز آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشورهای همسایه و عدم وجود این بیماری در داخل کشور باعث واردات دوباره این تخم‌مرغ از کشورمان شده است و کویت و عراق دوباره واردات خود را از ایران آغاز کرده‌اند.

منبع: تسنیم

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها