کد خبر : 81607

زمان پرداخت حقوق معوقه ماه مهر کارکنان و بازنشستگان

 زمان پرداخت حقوق معوقه ماه مهر کارکنان و بازنشستگان

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته که بودجه مورد نیاز برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت تامین شده و ما به التفاوت حقوق ماه مهر با حقوق ماه آبان پرداخت می‌شود.

به گزارش اکوایران؛ امروز مسعود میرکاظمی درباره بودجه مورد نیاز برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت اظهار کرد، این بودجه تامین شده است و از همین ماه آبان، اصلاحات انجام می‌شود و ما به التفاوت حقوق ماه مهر با حقوق ماه آبان پرداخت می‌شود. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه پیش‌تر اظهار کرده بود، مجلس اصلاحاتی در لایحه دولت در این زمینه انجام داد که دولت نیز با آن موافق بود، مابه التفاوت این افزایش حقوق از مهرماه محاسبه و در آبان ماه پرداخت می‌شود.

میرکاظمی درباره برنامه مجلس برای بررسی دومرحله ای بودجه نیز گفته، وقتی قانونی در مجلس تصویب می‌شود، ملزم به اجرا هستیم و باید تبعیت کنیم.

او قبلا اعلام کرده بود که لایحه بودجه 1402 اول آذر به مجلس می رود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرده که نظر دولت این است که نخست مجلس اجازه دهد تا دولت لایحه خود را برای اصلاح ساختار به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

به گفته میرکاظمی، کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در طرحی درخواست کرد تا با مشارکت و همراهی دولت، آن را پیش ببرند و ما هم این کار را کردیم و با توجه به همکارهای نزدیک تلاش می‌کنیم تا به نقطه نظر مشترک برسیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزوده، نمایندگان در طرحی دوفوریتی خواستند تا روند بررسی لایحه بودجه به صورت دومرحله‌ای باشد که مرحله نخست تبصره ها و مرحله دوم جداول بررسی شود؛ ما ارسال جداول بودجه به مجلس را به صلاح نمی دانیم زیرا مردادماه امسال جداول بودجه ۱۴۰۱ به دولت ابلاغ شد و از این جهت جمع کردن یکپارچگی برنامه‌های دولت دچار مشکل می‌شود.

میرکاظمی اظهار امیدواری کرده که مجلس مراعات لازم را داشته باشد زیرا آنچه در دولت برای بودجه بسته می شود، دارای نظم و یکپارچگی است و نباید دچار بخشی نگری و سلیقه های سیاسی و بخشی شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها